سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تالاب قره گل بوکان احیا می‌شود

در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان بوکان با پیشنهاد ۶/۴میلیون متر مکعب تخصیص آب از سیمینه رود به تالاب قره گل موافقت گردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان بوکان با ریاست لقمان خسروپور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بوکان و با حضور بخشدار مرکزی، مدیریت منابع آب و دیگر اعضای شورای حفاظت از منابع آب در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه لقمان خسروپور بر ضرورت تامین آب تالاب قره گل تاکید کرد و گفت: احیا این تالاب جز مطالبات زیست محیطی شهرستان بوده و لازم است حقابه آن از طریق سیمینه رود تامین شود.

وی در ادامه در خصوص پیشنهاد استان مبنی بر تعدیل پروانه‌های صادره در بخش کشاورزی در جهت تعادل بخشی منابع آب‌های زیر زمینی، اظهار داشت: باید این موضوع بصورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد چرا که شرایط پروانه‌های صادر شده و حجم آن برابر نیست.

خسروپور در ادامه بر ضرورت استفاده از تخصیص سه میلیون متر مکعب آب از سد شهید کاظمی به بخش صنعت اشاره کرد و افزود: لازم است برای استفاده از این سهمیه برای سال‌های آتی برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

بعد از بحث و بررسی اعضای جلسه، با پیشنهاد ۶/۴میلیون متر مکعب تخصیص آب از سیمینه رود به تالاب قره گل موافقت و مقرر شد فرمانداری و مدیریت منابع آب آن را پیگیری نمایند؛ همچنین در خصوص تعدیل پروانه‌های صادره مصوب گردید، کارگروهی ویژه از کارشناسان حوزه‌های مختلف و مرتبط تشکیل و بصورت کارشناسی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

در پایان این نشست مصوب شد مدیریت آب شهرستان نظرات شورای حفاظت آب شهرستان در خصوص رها سازی آب سد شهید کاظمی با توجه به پیش بینی احتمالی کاهش بارش‌ها در فصل بهمن و اسفند را به شرکت آب منطقه‌ای استان اعلام نماید و جهت صدور پروانه برای چاه‌های دارای فرم یک برنامه ریزی لازم توسط صورت گیرد.

انتهای پیام/م

اختصاص آب به تالاب قره گل

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.