یارمحمد توسکی افزود: خانواده در جامعه شناسی خانواده نهادی است که سه بعد فرد، اجتماع و فرهنگ را دارد و در مسائل خانواده و سلامت خانواده بینش جامعه شناسی لازم است که آموزش و پرورش از ارکان مهم این قضیه است.
وی با بیان اینکه گفتگویی که از حالت دیالوگ خارج شده و شکل آموزش پیدا میکند گفتمان نامیده میشود اضافه کرد: ما نباید از اهمیت گفتگو غافل شویم و باید تمام حرفهای بچهها را بشنویم.
مدیر انجمن جامعه شناسی استان مرکزی ادامه داد: گفتگو تبادل افکار است و باید به جایی برسیم که به جای بحث و جدل و مناظره مسئلهرا حل کنیم.
وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش باید یک سوم آموزش باشد و دوسوم پرورش تصریح کرد: باید ببینیم مسائل چیست و آنها را ساده کنیم و ببینیم چگونه میتوانیم با وضع موجود و امکانات مسائل را حل کنیم و این کار تسهیل گرانی است که در کارگاه حضور دارند.
یار محمد توسکی بیان کرد: هدف این کارگاه این است که مسئله ریشه یابی شود و مشخص کنیم کجا قرار است برسیم و یک راه بارش فکری آموزش پژوهشی مشارکتی گروههایی تشکیل میشه بارش فکری هست
وی گفت: سال ۹۶ بحثی در امور بانوان مطرح شد که روی خانوادهها فشار وجود دارد و مدام بیشتر میشود وما باید موجی ایجاد کنیم که هرقدمی که میخواهد برداشته شود با در نظر گرفتن نقش خانواده باشد و با این رویکرد مسایل را پیدا کرده و با این کارگاه تسهیل گرانی را تربیت کنیم و ویژگیهای این تسهیل گران مهارت بیان و انرژی و مثبت اندیشی است.
کارگاه تاب آوری اجتماعی گفتگوی خانواده و بین نسلی ویژه مدرسان آموزش خانواده آموزش و پرورش در اراک برگزار شد.
انتهای پیام/ ج