سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور مربیان پیش دبستانی در کارگاه دانش افزایی ارزشیابی توصیفی

مدیر آموزش و پرورش بهبهان از برگزاری کارگاه آموزشی ارزشیابی کیفی- توصیفی با شرکت ۱۴۲ مربی پیش دبستانی مراکز ضمیمه دولتی و غیر دولتی در شهرستان خبر داد.

رسول عبدی پور ،مدیر آموزش و پرورش بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یکی از برنامه‌های اجرایی دوره پیش دبستانی، آشنایی نونهالان با روش ارزشیابی توصیفی است که می‌تواند آنان را در مرحله آغازین تحصیلی یا همان دوره ابتدایی، برای پاسخ دادن به ارزشیابی‌ها کمک کند.

وی افزود: ارزشیابی توصیفی شیوه‌ای نوین در ارزشیابی تحصیلی است که در دوره ابتدایی اجرا شده تا به کمک آن بتوان در فضایی آرام و دور از تنش و با استفاده از ابزار‌های لازم و متناسب با سن فراگیران، میزان یادگیری و فهم آنان از مطالب ارائه شده را مورد سنجش قرار داد.

عبدی پور عنوان کرد: حذف نمره از مقطع ابتدایی می‌تواند آرامش فکری، روحی و روانی دانش آموزان و والدین آنان را فراهم آورده و با کشف توانایی‌ها و استعدا‌های نهفته نونهالان در مرحله پیش دبستانی و دانش آموزان زمینه ساز پرورش و حرکت آنان در مسیر موفقیت باشد.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان توانمند سازی و وحدت رویه مربیان پیش دبستانی را مهم برشمرد و گفت: در این راستا کارگاه دانش افزایی ارزشیابی توصیفی یا کیفی-توصیفی ویژه مربیان پیش دبستانی مراکز ضمیمه دولتی و غیر دولتی در شهرستان بهبهان برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی، ۸۰ مربی پیش دبستانی مرکز غیر دولتی و ۶۲ مربی پیش دبستانی ضمیمه دولتی شهرستان بهبهان حضور داشتند و نحوه ارزشیابی نونهالان، چگونگی تکمیل فرم‌های پوشه کار، نحوه برخورد با نونهالان، چگونگی پرکردن دفتر کلاسی و موارد مورد توجه در بازدید کلاسی مربیان را می‌توان از مباحث مهم این کارگاه دانش افزایی ذکر کرد.

مدیر آموزش وپرورش بهبهان از شرکت ۱۸۵ اثر دانش آموزان بهبهانی در دومین حشنواره سفیران استاندارد خبر داد.

وی افزود: برای دومین سال متوالی جشنواره سفیران استاندارد با مشارکت اداره کل استاندارد استان خوزستان و اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار شد.

عبدی پور: این جشنواره با شعار "استاندار‌ها و چهارمین انقلاب صنعتی" نگاهی ویژه به ترویج و اشاعه فرهنگ استفاده از کالا‌های ایرانی دارد.

مدیر آموزش وپرورش بهبهان بیان داشت: از اهداف مهم این جشنواره دانش آموزشی می‌توان، ترویج و اشاعه فرهنگ استاندارد و استفاده از کالای داخلی دانش آموزان، ارتقای آگاهی دانش آموزان نسبت به مفاهیم استاندارد و آگاهی از حقوق شهروندی خود را برشمرد.

وی عنوان کرد: دومین جشنواره سفیران استاندارد در ۳ محور نقاشی، شعر و کاریکاتور با موضوعاتی از قبیل: من کالای استاندار ایرانی می‌خرم، من یک سفیر استاندار هستم و برای دانش آموزان پایه‌های مختلف کلیه مقاطع تحصیلی برگزار شد.

عبدی پور گفت: پس از ارسال فراخوان دومین جشنواره سفیران استاندارد به مدارس که با استقبال بی نظیر دانش آموزان رو به رو شد، ۱۸۵ اثر دانش آموزی از ۳۲ مدرسه شهرستان توسط کارشناسی بهداشت و سلامت این مدیریت دریافت و به دبیرخانه استانی، اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان ارسال شد.

وی در پایان اظهار کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه دومین جشنواره سفیران استاندارد، در مرحله داوری و ارزیابی هستند که نتایح آن بزودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/م

برپایی کارگاه دانش افزایی ارزشیابی توصیفی در بهبهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.