سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور قابل توجه اصفهان در جشنواره تئاتر فجر

هشت نماینده از اصفهان در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد ترابی رئیس انجمن هنر‌های نمایشی اصفهان گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بخش‌های مختلفی مثل تئاتر ایران یک و دو، تئاتر بین‌الملل، نمایش‌های رادیویی، دیگر گونه‌های اجرایی و... دارد. بخش تئاتر ایران یک یا الف، به آن دسته از تئاتر‌هایی اختصاص یافته که برگزیده جشنواره‌های تئاتر دانشجویی بوده و یا کمتر فرصت حضور در این جشنواره معتبر را داشته‌اند.

محمد ترابی ادامه داد: البته بین بخش تئاتر ایران یک و دو به لحاظ درجه‌بندی تفاوت چندانی وجود ندارد، اما می‌توان گفت که بخش تئاتر یک بیشتر به تجربه‌گرا‌ها اختصاص دارد. برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استانی نیز بنابر نظر بازبین‌ها می‌توانند در هر یک از این دو بخش حضورداشته باشند.

وی با معرفی نمایندگان اصفهان در این جشنواره، گفت: نمایش "افرا" به کارگردانی احسان جانمی که با حمایت تالار هنر و اداره توسعه فرهنگ شهروندی روی صحنه رفته بود، به عنوان نمایش برگزیده سی‌امین جشنواره تئاتر استان در بخش تئاتر ایران یک حضور دارد و در بخش تئاتر خیابانی، "جنگ ابله‌ها" به کارگردانى احمد یوسلیانی از فریدون‌شهر و "خرس‌های پاندا" به کارگردانى رضا ملکى از خمینی‌شهر دیگر نمایندگان تئاتر اصفهان هستند.

ترابی تصریح کرد: برخی از هنرمندان اصفهان، آثار خود را به صورت مستقیم برای این جشنواره فرستاده بودند که از بین آن‌ها نمایش "دام" به کارگردانی اسماعیل موحدی تولید شده در تالار هنر، نمایش "استرالیا" به کارگردانی پیمان کریمی حمایت شده از تالار هنر و خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان و همچنین نمایش "سر میز شام " به کارگردان محمدجواد صرامی، توانستند به بخش تئاتر ایران دو راه پیدا کنند.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی اصفهان یادآور شد: امسال در بخش نمایش رادیویی، اثر "شبانه" به کارگردانی مهدی شهداد و در بخش دیگر گونه‌های اجرایی نمایش "انگشت به انگشت" به کارگردانی سید جعفر حجازی نیز به نمایندگی از استان اصفهان حضور خواهند داشت.

ترابی با اشاره به حضور کم‌سابقه نمایندگان اصفهان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اظهار کرد: بعد از وقفه‌ای چندساله، اکنون شاهد حضور پررنگ اصفهان با هشت نماینده در جشنواره معتبر تئاتر فجر هستیم و امیدواریم این روند، سیر صعودی داشته باشد.

وی افزود: همه این نمایندگان، آثار خود را با مشکلات زیادی برای اجرا و حضور در جشنواره تئاتر فجر آماده می‌کنند و امیدوارم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری و حوزه هنری اصفهان دست‌به‌دست هم بدهند و برای کمک به این هنر قدم‌های بزرگ‌تری بردارند. قطعاً با تداوم حمایت‌ها، نمایندگان تئاتر اصفهان در سال آینده، حضور پرشورتری در جشنواره تئاتر فجر خواهند داشت.

منبع ایسنا

انتهای پیام/م

رونمایی از نمایندگان اصفهان در تئاتر فجر

برچسب ها: تئاتر ، وزرات ارشاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.