نخستین جشنواره و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی اقوام ایرانی در بوستان کوثر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گشایش یافت.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان؛ این جشنواره با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، شهرداری منطقه ۱۵ و شرکت طلوع جهان نما ایرانیان و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، جمعی از مدیران و مسئولان شهری و همچنین هنرمندانی از استان های مختلف و مردم هنردوست و با فرهنگ، در محل بوستان کوثر منطقه ۱۵ افتتاح شد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در حاشیه بازدید از این جشنواره و نمایشگاه با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی اقدام بسیار ارزشمندی است و باید از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی هنرهای سنتی اقوام مختلف ایرانی استفاده کرد، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ها، معرفی سنت، فرهنگ و اصالت اقوام ایرانی به خصوص برای نسل جدید است که موجب حفظ میراث با ارزش فرهنگی و هویتی مناطق مختلف کشور و ایجاد نشاط و بالندگی مردم خواهد بود.

مسعود قاسمی اظهارکرد: مایه بسی مباهات و افتخار است که ریشه‌های میراث فرهنگی ما هنوز محکم و پابرجا بوده و احیاء آیین‌ها و مراسم  اقوام ایرانی، ما را با داشته‌ها و ظرفیت‌های خوب کشورمان بیشتر آشنا نموده که این خود تاثیر فراوانی در ارتقاء سطح فرهنگی مردم و نشاط و پویایی آنها خواهد داشت.

وی تصریح کرد:نخستین جشنواره و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی اقوام ایرانی شامل ۵۰ غرفه از صنایع دستی و سوغات ۲۰ استان کشور از جمله: خراسان مرکزی، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و شرقی، یزد، همدان، فارس، خوزستان، کرمانشاه و کاشان است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: این نمایشگاه از روز پنجم تا ۱۴ دی‌ماه همه روزه از ساعت ۱۰  تا ۲۱  پذیرای علاقه‌مندان و هنردوستان بوده و هر شب نیز به قید قرعه به بازدیدکنندگان جوایزی به رسم یادبود اهداء می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.