طرح نوآورانه پژوهشگر دانشگاه اصفهان به عنوان طرح برتر وزارت نیرو انتخاب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این طرح با عنوان طراحی و ساخت سازه های تجهيزات ايستگاه هاي فوق توزيع و انتقال با استفاده از مقاطع سرد نورد شده فولادي طرح برتر جشنواره پژوهش و فناوري وزارت نيرو انتخاب شد.

مهران زینلیان مجری این طرح دانشگاهی، ساخت اجزاي تشکيل دهنده سازه هاي تجهيزات ايستگاه هاي فوق توزيع و انتقال را از مقاطع فولادي نبشي معمولي دانست و افزود: در اين طرح پژوهشی به جاي اين مقاطع، از مقاطع طراحي شده فولادي سرد نورد شده دارای سخت کننده و لبه هاي تقويتي استفاده شده که تمامي اين قطعات از فولادهاي استاندارد موجود در بازار ايران است و با استفاده از روش هاي معمول برشكاري، سوراخكاري و جوشكاري ساخته مي شود.

این پژوهشگر دانشگاه اصفهان این طرح را نوآورانه وبدیع وبدون مشابه داخلی و خارجی معرفی کرد و گفت: صرفه جویی قابل توجه در هزينه هاي ساخت و احداث سازه هاي تجهيزات ايستگاه هاي توزيع و انتقال شبکه برق وکاهش 47درصدی وزن فولاد مصرفي، کاهش هزینه های نهایی تا حدود 58درصد و نصب و راه اندازی سریع و آسان وکیفیت یکنواخت و قابلیت تولید انبوه صنعتی از ویژگی های این طرح پژوهشی است.

این طرح در قالب طرح پژوهشی بین دانشگاه اصفهان و شرکت برق منطقه ای اصفهان، در هفته پژوهش به عنوان طرح برتر وزارت نیرو انتخاب و پژوهشگر آن تجلیل شد.

 

انتهای پیام/م

 

طرح  پژوهشگراصفهانی به عنوان طرح برتر وزارت نیروانتخاب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.