سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

لزوم اختصاص ۱۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی به بخش مراقبت‌های ویژه

اردهالی گفت: بر اساس استاندارد دنیا ۱۰ درصد از تعداد تخت‌های بیماستان‌های کشور باید به بخش مراقبت‌های ویژه اختصاص پیدا کند.

سیدحسین اردهالی رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهدای تجریش در گفت‌وگو با حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بخش مراقبت‌های ویژه و ICU یکی از الزامات مهم و ضروری هر مرکز درمانی و بیمارستان محسوب می‌شود به همین دلیل باید توجهی ویژه‌ به تعداد تخت‌های مراقبت های ویژه و تجهیزات آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: به خاطر ماهیت بیماری‌ها و شرایط بیماران، تجهیز، به روزرسانی و  فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای بخش ICU و تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ یک امر اجتناب پذیر است که باید دقتی بیشتر بر آن داشت.

اردهالی افزود: باید این گونه مسائل را به همراه استاندارد سازی تجهیزات و امکانات بیمارستانی در بخش مراقبت‌های ویژه به درستی و به‌طور کامل رعایت کنیم.

لزوم افزایش تخت‌های مراقبت ویژه

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهدای تجریش بیان کرد: ‌دولت در راستای گسترش تعداد تخت‌های مراقبت ویژه اقداماتی خوب را در قالب طرح‌های مختلف از جمله پروژه طرح تحول نظام سلامت در کشور انجام داده است که این مسئله نشان دهنده توجه ویژه به بخش مراقبت‌های ویژه و ICU در بیمارستان‌هاست.

اردهالی تأکید کرد: یکی از مسائل مهم امروز در بخش مراقبت‌های ویژه ارتقای کمی این بخش و تجهیزات آن است. خوشبختانه در حال حاضر شاهد افزایش تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه در مراکز درمانی بوده‌ایم.

 مشارکت بیشتر خیرین در افزایش تعداد تخت‌ مراقبت‌های ویژه کشور

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهدای تجریش اظهار کرد: باید به بیمه‌ها به دلیل ارائه خدمات به بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه توجه لازم را داشته باشیم تا این صندوق‌ها پوشش بیمه‌ای مناسب و هدفمند به خدمات ارائه شده در بخش مراقبت‌های ویژه و ICU داشته باشند.

وی افزود: توجه ویژه به صندوق‌های بیمه‌گر باعث می‌شود تا بیماران با بستری در بخش مراقبت‌های ویژه خدماتی را دریافت کنند که تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرد و در نتیجه هزینه‌های سلامت و درمان آنها افزایش نخواهد داشت.

اردهالی ادامه داد: بر اساس استانداردهای دنیا 10 درصد از تعداد تخت‌های بیمارستانی باید به بخش مراقبت‌های ویژه اختصاص پیدا کند که متأسفانه کشورمان با این آمار به طور کلی فاصله زیادی دارد و خوشبختانه امروزه مسئولان ذی‌ربط به طور جدی پیگیر افزایش تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه و رساندن کشور به سطح ایده آل و استاندارد دنیا هستند.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهدای تجریش گفت: برای افزایش تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه باید از مشارکت خیرین بخش‌های تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و خیریه‌ها استفاده بیشتری کرد زیرا این گروه‌ها می‌توانند در حوزه سلامت بار زیادی را از دوش دولت بردارند.

وی یادآوری کرد: مطالعات و کارانه پزشکان در بیمارستان شهدای تجریش بیش از یک سال عقب افتاده است که امیدوارم هرچه سریع‌تر مطالعت جامعه پزشکی با اندیشیدن و تدبیر بهتر پرداخت شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.