مدیر کل فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو درباره تولید اسنک با ذرت دامی و نگرانی‌ها برای مصرف محصولات موجود در بازار توضیح داد.

وحید مفید مدیر کل فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد تخلف دو شرکت تولید کننده اسنک پف‌دار با خوراک دام، گفت: بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده دو شرکت تولید کننده اسنک پفی به دلیل استفاده از ذرت خوراک دام برخلاف قوانین در اسنک های پف دار متخلف شناخته شدند و تمام فعالیت‌های این دو شرکت متخلف متوقف شد.

وی ادامه داد:‌ تخلف این دو شرکت به دلیل استفاده از ذرت دامی به جای ذرت مورد استفاده در صنایع غذایی انسانی بود چرا که ذرت مورد استفاده در صنایع غذایی با ارز نیمایی وارد می شوند و ذرت دامی با  ارز دولتی وارد می شوند و تفاوت قیمتی دو برابری بین این دو ذرت وجود دارد و به همین دلیل این دو شرکت متخلف محسوب شدند.

آیا اسنک تولید شده با ذرت دامی برای سلامتی خطرآفرین است؟

مدیر کل فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که آیا اسنک تولید شده با ذرت دامی برای سلامتی خطرآفرین است، گفت: اسنک پفی تولید شده با ذرت دام از نظر شکلی مشکل دار است اما از لحاظ خطر آن برای سلامتی جای هیچ نگرانی وجود ندارد و بر اساس مشخصات آزمایشگاهی که سازمان غذا و دارو انجام داد، اسنک‌های پفی تولید شده با ذرت دام مخاطره‌ای برای سلامت مردم ندارند.

مفید  تأکید کرد:‌ مردم از مصرف اسنک‌های پفی موجود در بازار نگرانی نداشته باشند زیرا استانداردهای غذایی برای ذرت مورد استفاده از صنایع غذایی انسانی و خوراک دام از لحاظ بهداشتی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و حتی در برخی موارد استانداردهای بهداشتی ذرت خوراک دام در مقایسه با نوع انسانی سخت گیرانه تر است و به همین دلیل نگرانی برای مصرف اسنک‌های موجود در بازار وجود ندارد.

مدیر کل فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  تصریح کرد: سازمان غذا و دارو  محافظ سلامت مردم است و ما در سلامت مردم کوتاه نمی آییم وشرکت‌های تولیدکننده باید در زنجیره تولید از مواد اولیه تا تولید و توزیع صداقت را رعایت کنند و به دلیل استفاده از ذرت دام برخلاف ادعا، با متخلفان برخورد کردیم و پرونده دو شرکت متخلف را به مراجع ذی صلاح ارجاع دادیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۲ دی ۱۳۹۷
صداقت
امانت داری
مسئولیت پذیری
تعهد نسبت به انسان (مخلوق خداوند) اگر نباشد نظارت بی نتیجه است/
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۷:۵۷ ۰۲ دی ۱۳۹۷
اسم اون دو تا کار خونه چیه اگه سهامدارش نیستید
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۴:۱۱ ۰۱ دی ۱۳۹۷
چرا اسم اون دو تا کارخونه رو اعلام نمی کنید ؟
آخرین اخبار