اصغری گفت: ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای پرداخت مطالبات شرکت‌هایی دارویی و تجهیزات پزشکی صرف خواهد شد.

جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه دارو و تجهیزات نیازمند تخصیص ۵۰۰ میلیون یوروییبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص زمان تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیون یورویی از صندوق توسعه ملی به حوزه دارو و تجهیزات اظهار کرد: امیدوارم این مبلغ هر چه سریع‌تر در اختیار تولیدکنندگان و شرکت‌های پخش قرار گیرد تا بتواند عقب ماندگی‌های این حوزه را جبران کند.

اصغری با تاکید بر اثرگذاری ویژه این مبلغ در حوزه دارو و تجهیزات افزود: این مبلغ با هدف رونق بخشی به بازار دارو و تجهیزات و پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی صرف خواهد شد و تولیدکنندگان می‌توانند با ایجاد نقدینگی لازم اقدامات خود را گسترش دهند تا مشکلی در تامین و تولید دارو در کشور به خصوص در زمان تحریم به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار خواهد گرفت، ادامه داد: این اعتبار از طریق سازمان بیمه سلامت در بین دانشگاه‌ها و داروخانه‌های خصوصی توزیع خواهد شد تا بدهی‌های خود را به شرکت‌های پخش و صنعت دارو پرداخت کنند.

۵۰۰ میلیون یورو  برای پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی است

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بخشی از این مبلغ باید به بخش تحقیق و توسعه اختصاص داده شود، بیان کرد: تمامی این مبلغ برای پرداخت مطالبات شرکت‌هایی دارویی و تجهیزات پزشکی صرف خواهد شد و به هیچ بخش دیگری اختصاص داده نخواهد شد.

کمبود دارویی  کمتر از تعداد انگشتان دست است

اصغری همچنین در خصوص میزان کمبود دارو در کشور گفت: خوشبختانه امروز تعداد کمبود‌های دارویی کمتر از تعداد انگشتان دست است و مردم می‌توانند جزئیات آن در سایت سازمان غذا و دارو ببینند و با اطمینان می‌گویم که هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.