این شرکت در تلاش بود تا این نقص را در مدل جدید خود "ZR1" که بر اساس پلتفرم Z06 ساخته شده است، رفع کند. حال پس از گذشت یک سال از عرضه این خودرو شرکت شورلت اعلام کرده که مشکل بزرگ خنککنندگی مدل Z06 درست شده و این مشکل در مدل ZR1 وجود ندارد. یکی از مدیران ارشد شورلت اعلام کرد، در حالی که موتور مدل 2015 و 2016 خودرو Z06 بیش از حد گرم میشد، با بهبود بعضی از بخشهای خودروی جدید، موتور مدل 2017 بدون هیچ مشکلی وظیفه خود را انجام میدهد.
طبق گزارش انجام شده مشکل خنککنندگی عموما خودروهایی که سیستم انتقال اتوماتیک داشتند را تحت فشار قرار میداد، علت نقص مذکور این بود که در خودروهای این شرکت، دندهها در گیربکس به هم نزدیکتر هستند (نسبت به سیستم انتقال دستی) و در دورموتور بالا باعث تولید گرمای بیشتر میشوند.
شورلت برای اطمینان از عدم به وجود آمدن این مشکل در مدلهای دیگر، تغییراتی در مدل ZR1 انجام داد و عملکرد آن را از زمان معرفی مورد بررسی قرار داد که با موفقیت همراه بود. طبق اعلام این شرکت، با تغییرات اعمال شده، سطح گرمای موتور در رقم تقریبی 37 درجه سانتیگراد ثابت میماند.
همچنین بهروزرسانیهایی مانند ایجاد دریچه هوا بر روی کاپوت، پنل جدید در جلوی اتومبیل با ورودیهای هوای بزرگ و خنککننده موتور قویتر نسبت به Z06 در سیستم سرمایشی رخ داده است. به طور کلی با تغییرات موتور و سیستم خنککننده در مدل جدید، گرمای موتور تا 40 درصد کاهش پیدا کرد و به نظر میرسد دیگر شاهد چنین مشکلی در خودروهای شورلت نخواهیم بود.
از مشخصات فنی این مدل میتوان به موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ با 8 سیلندر و قدرت 755 اسببخار اشاره کرد. تصاویر شورلت 2018 ZR1 در ادامه آورده شده است:
بیشتر بخوانید: اولین تصاویر نسخه ۲۰۲۰ اتومبیل Porsche ۹۱۱ منتشر شد +تصاویر
انتهای پیام/