سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه دولت نهم و دهم:

مبنا و پایه وحدت، کتاب قرآن است

متکی وزیر خارجه دولت نهم و دهم در نخستین کنگره بین‌المللی وحدت دانشجویان جهان اسلام که در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت:مبنا و پایه وحدت، کتاب قرآن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،در نخستینکنگره بین‌المللی وحدت دانشجویان جهان اسلام که در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان با حضور منوچهر متکی وزیر خارجه دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران، شیخ دقاق نماینده آیت الله عیسی قاسم از بحرین، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین، همچنین مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان و مولوی سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد ؛ متکی وزیر خارجه دولت نهم و دهم گفت: مبنا و پایه وحدت، کتاب قرآن است.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: پیام این کنگره به دشمنان مسلمین جهان، پیام وحدت و یکدلی تمامی مسلمانان در برابر دشمنان است.

لطف‌الله بستانی با اشاره به اینکه شعار این کنگره «صدای واحد، امت واحد» است، ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره این است که دشمنان اسلام و مسلمین بدانند ما مسلمانان در برابر ظلم و ستم آنها وحدت و یکدلی خود را حفظ کرده و از نقشه‌های شوم آنها در راستای برهم زدن این وحدت آگاه هستیم و با حفظ هوشیاری هرگز اجازه ایجاد اختلاف و تفرقه به آنان نخواهیم داد.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد، زیرا بسیاری از گرفتاری‌های نظام اسلامی ریشه در دودستگی، تفرقه و اختلاف بین امت مسلمان دارد.

نماینده آیت الله عیسی قاسم : اتحاد و وحدت سبب می شود امت اسلامی سرور جهان باشد

 شیخ دقاق نماینده آیت الله عیسی قاسم از بحرین در نخستین کنگره بین‌المللی وحدت دانشجویان جهان اسلام در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: شیعه و سنی مانند دو بال هستند که باید با یکدیگر پرواز کنند و با یک بال پرواز و حرکت مقدور نیست.

وی افزود : یک مقوله بسیار مهم وجود دارد که استعمارگران غربی آن را مطرح کرده اند که آن همین «تفرقه بنداز و حکومت کن» است.

 نماینده آیت الله عیسی قاسم از بحرین افزود: دو جبهه کفار و مسلمانان همواره با هم در تقابل بوده‌اند اما نباید این نزاع به شیعه و سنی برسد.

وی ادامه داد: خداوند در قران کریم فرموده است که اجازه ندهید کفار بر شما حاکم شوند.

شیخ دقاق نماینده آیت الله عیسی قاسم از بحرین گفت: اجازه دهید در پایان به شرایط کشورم اشاره کنم در آنجا وحدت میان شیعه و سنی وجود داشت تا آنجائیکه آنها با هم ازدواج می کردند اما در سال های اخیر که در بحرین انقلاب شد عده ای نفوذی وارد کشور شده و میان این دو تفرقه ایجاد کردند.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین: وحدت یک موضوع اسلامی است

نماینده جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه تمسک به ریسمان دین اسلام برای ما یک اعتقاد قلبی است، گفت: وحدت یک موضوع اسلامی است، در قران نیز ذکر شده است که تمام مسلمانان برابر هستند.

منوچهر ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در نخستین کنگره بین المللس وحدت دانشجویان جهان اسلام در تالار امام رضا دانشگاه سیستان وبلوچستان اظهار کرد: در ابتدا درود فراوان بر پیامبر اسلام (ص) می‌فرستیم، به نظر من وحدت یک راهکار و تاکتیک نیست بلکه یک واجب دینی است.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین افزود: موضوع شیعه و سنی اساس نیست اینها مذاهب هستند و اساس نیستند دین اساس است، قرآن کریم اساس است.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد: باید قرآن را تراز قرار دهیم برای تمام احکام و اقداماتمان، در قرآن کریم آمده است آنانکه تفرقه می اندازند در خط پیامبر و قرآن نیستند.

وی گفت: اما کسانی که تلاش برای حفظ وحدت دارند در خط پیامبر (ص) قرار دارند، راهکار شما دانشجویان باید ترویج حرکت در خط پیامبر باشد که همان وحدت است.

منوچهر ناصر افزود: دشمنان یک طرح واحد علیه نظام اسلامی دارند اگرچه قلبشان از یکدیگر دور است و این به ضرر جهان اسلام است.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین گفت: حرکت در برابر خط پیامبر جهان اسلام را بر صهیونیسم پیروز خواهد کرد.

وی ادامه داد: شما دانشجویان که حال و اینده امت هستید حال را بر گذشته ترجیح داده و به فکر حل مشکلات حال باشید چرا که تاریخ برای عبرت گرفتن است.

وزیر خارجه دولت نهم و دهم:مبنا و پایه وحدت کتاب قرآن است

وزیر خارجه دولت نهم و دهم بابیان اینکه مبنا و پایه وحدت کتاب قرآن است گفت: وحدت برای دو هدف مهم است که  یکی همگرایی و هم افزایی و ظرفیت های جهان اسلام را استفاده تجمیعی کردن است و دوم جلوگیری از هدر رفت ظرفیت ها در مقابله با طرح هایی که در مقابل وحدت گفتمان تفرقه را تبلیغ می کند.

منوچهر متکی وزیر خارجه دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران در این کنگره اظهار کرد: دانشجویان سهم بزرگی در این حرکت عمومی جامعه برای طرح مطالبات و پیگیری رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی دارد.

وزیر خارجه دولت نهم و دهم با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، یاد و خاطره شهدای دانشجو را گرامیداشت و گفت: جوانان عزیز دانشجو امروز با دعوت از کسانی که نسل پیش هستند در واقع عنوان کردند ما سمینار وحدت جهان اسلام برگزار می کنیم و شما بیایید و مزایای وحدت را تبیین کنید.

وزیر خارجه دولت نهم و دهم گفت: امروز بزرگترین مشکل دشمنان این است که منطقشان قابل دفاع نیست منطق امام بر منطق آمریکا غلبه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: وحدت یک رویکرد برآمده از یک گفتمان است، وحدت یک رویه است و یک استراتژی است نه تاکتیک، وحدت خلق الساعه نیست بلکه زیربنای قرآنی دارد.

وزیر خارجه دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ید واحد و متحد بودن برای حفظ دستاوردهایمان است پس باید شیعه و سنی هوشیار بوده و بیش از پیش برای حفظ وحدت خود تلاش کند.

متکی گفت: قدرت ما برآمده از منطق ما است اما آمریکا می‌گوید منطق ما قدرت ما است ما چون قدرت داریم دنیا باید منطق ما را بپذیرد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.