سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد موزه تاریخی در شهر بجنورد

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت:: طرح احداث موزه تاریخی در محل ساختمان قدیمی شهرداری بجنورد H. ایجاد می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ علی مستوفیان سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی با بیان اینکه طرح احداث موزه تاریخی در محل ساختمان قدیمی شهرداری بجنورد پیگیری می‌شود، گفت: با مذاکراتی که با شهرداری بجنورد انجام شده است ، در صورت توافق قطعی مکان ساختمان قدیمی شهرداری که قدمتی حدود ۱۰۰ ساله دارد به موزه تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به نقش حیاتی موزه‌ها در جوامع بشری افزود: موزه‌ها از معدود مراکز حافظ یادگاران نسل گذشته و در حقیقت فرزندان هنر و تاریخ هستند چرا که اسناد معتبری از هنر، فرهنگ و تاریخ را ارایه می‌دهند.

وی بیان کرد: در موزه تاریخ شهر بجنورد نیز قصد داریم به منظور آشنایی شهروندان و نیز جذابیت‌هایی که برای گردشگران دارد، اسناد و تصاویر قدیمی از شهر بجنورد را جمع آوری و در معرض نمایش قرار دهیم.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی با بیان اینکه موزه تارخ شهر بجنورد بیانگر و نمودار فرهنگ و تاریخ شهر بجنورد خواهد بود، گفت: جمع آوری، محافظت و به نمایش گذاشتن اسناد در موزه به جذب گردشگر کمک و نیز اطلاعات بازدیدکنندگان از تاریخ شهر را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام / ب


موزه تاریخی در شهر بجنورد ایجاد می‌شود

برچسب ها: میراث فرهنگی ، موزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.