سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی وزارت علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها، پیاده‌روی اربعین دانشجویان را پیگیری می‌کند

غفاری گفت: پیاده‌روی اربعین از معاونت‌های دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود و وزارت علوم دخالت مستقیمی در این جریان ندارد.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حمایت وزارت علوم از پیاده‌روی اربعین دانشجویی اظهار کرد: عمدتا این کار به وسیله معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها حمایت می‌شود و وزارت علوم، به صورت مستقیم وارد نمی‌شود.

وی افزود: هر دانشگاهی می‌تواند برنامه پیاده‌روی اربعین داشته باشد و مسئولان دانشگاه هم باید از این برنامه و فعالیت‌ها حمایت کنند.

غفاری در پاسخ به این سوال که آیا بودجه‌ای برای پیاده‌روی اربعین اختصاص می‌یابد، گفت:  بودجه‌ای به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها اختصاص داده شده و در ذیل برنامه فرهنگی، پیاده‌روی اربعین هم قرار می‌گیرد.

حمایت از پایان‌نامه‌ها با محوریت اربعین

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: با تصویب ستاد ملی اربعین دانشگاهیان و با تاکید وزیر محترم علوم قرار است از پایان نامه‌ها با موضوع اربعین حمایت شود که وزارت علوم ساز و کار این حمایت را تدوین خواهد کرد و همچنین همایش علمی مشترک با دانشگاه‌های عراق خواهیم داشت که بخش دانشجویی آن بر عهده بسیج دانشجویی است و بر این اساس فراخوان مقاله با موضوع اربعین خواهیم داشت و از ظرفیت دانشجویان ایرانی و عراقی استفاده خواهیم کرد.

تدوین مدل ارتباطات میان فرهنگی ایران و عراق 

وی ادامه داد: دانشگاه علامه از سوی وزارت علوم به عنوان مسئول برگزاری این همایش انتخاب شده است، همچنین پژوهشی از سال گذشته انجام شد که پژوهشگران به عراق اعزام شدند و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که مدل ارتباطات میان فرهنگی ایران وعراق را تدوین کنیم.

غفاری تصریح کرد: فعالیت همه افرادی که در برگزاری اربعین دخالت دارند باید بر اساس یک مدل مشخص باشد که بخشی از آن به عهده دانشگاه‌های ایرانی و بخشی به عهده دانشگاه‌های عراق است و با رایزنی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد و از همه پژوهشگران دعوت می‌شود که اگر می‌توانند به ما در این موضوع کمک کنند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.