معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: در شرایط اقتصادی فعلی باید برخی احتیاط‌ها مد نظر قرار بگیرد.

احتیاط‌های مالی برای سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌هاغلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص شرایط موجود اقتصادی در کشور و تاثیر آن در دانشگاه ها گفت: امروزه با توجه به قرار گرفتن در شرایط اقتصادی باید برخی احتیاط‌ها را مد نظر قرار داد، طبیعی است که این مسئله به دانشگاه‌ها نیز منتقل شده است و مسئولان دانشگاه‌ باید به بحث احتیاط‌ها در حوزه اقتصادی برای سال تحصیلی جدید توجه ای ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به مدیریت بهینه منابع مالی به عنوان یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای برون‌رفت از  وضعیت فعلی  اقتصاد، ادامه داد: منابع مالی باید در چنین شرایطی به درستی مدیریت شود، البته این به آن معنی نیست که افزایش در هیچ کجا صورت نگیرد، بلکه اگر قرار به افزایش بودجه باشد، این اتفاق باید به صورت نرم انجام شده و شاهد افزایش بی رویه نباشیم، آن چه در قوانین آیین‌نامه‌های مربوط پیش بینی شده در همین راستاست.

غفاری بیان کرد: بی تردید آن چه در آیین‌نامه‌ها و قوانین و سال تحصیلی جدید به دانشگاه ها ابلاغ شده رعایت کردن و توجه داشتن به موضوع احتیاط‌ها در  مسائل اقتصادی است که با توجه به شرایط کشور نباید از آن غافل شد.

وی گفت: تمام تلاشمان در وزارت علوم بر افزایش مشارکت و فعالیت دانشجویی در دانشگاه‌ها و عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی است تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: در این بین رخ دادن برخی اتفاق ها طبیعی است، باید ببینیم شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه چگونه پیش خواهد رفت با این حال همه تلاشمان را کرده‌ایم که مشکلی در سال تحصیلی جدید ایجاد نشود و هماهنگی لازم را در این زمینه با دانشگاه‌های مختلف  انجام داده ایم.

انتهای پیام /

احتیاط‌های مالی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار