معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از حضور بیش از ۵۰ هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت به عنوان پرمخاطب‌ترین و متنوع‌ترین جشنواره دانشجویی کشور خبر داد.

دریافتی وزارت علوم///شرکت 50 هزار دانشجو در سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترتبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به وضعیت دنیای کنونی که علی رغم رشد و توسعه علمی و فناوری پر از آسیب و کمکش است، اظهار داشت: ظلم و ستم، جنگ‌های متعدد، کشتار بی رویه و مظلومانه انسان‌های بیگناه، رشد آسیب‌های اجتماعی، انواع نامردمی‌ها و تحریم‌ها و ده‌ها نوع ناملایمات جسمی، روحی و روانی دیگر موجب سلب آرامش روحی و روانی از اکثر انسان‌ها شده است.

وی با اشاره به آیه شریفه ۱۲۴ سوره طه" یاد خدا"، " قرآن" و "پیروی از ولایت" را سه راه نجات و عبور از این تنگنا‌ها دانست و اظهار کرد: برداشتی که از آیه شریفه صورت می‌گیرد این است که اگر می‌خواهیم در دنیا و آخرت به تنگی در زندگی و معیشت نیفتیم و حیات طیبه داشته باشیم بایستی از یاد خدا، قرآن و ولایت اعراض نکنیم که راه نجات ما در این است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفتمان سازی قرآنی در دانشگاه‌ها، تاکید و توجه به رشد فضائل دینی و قرآنی در دانشگاه‌ها، زمینه سازی برای تدبر و فهم بیشتر قرآن در بین اساتید و دانشجویان، زمینه سازی برای رشد خلاقیت‌های دانشجویان در زمینه‌های دینی و قرآنی، نهادینه سازی فعالیت انسان ساز دینی و قرآنی در دانشگاه‌ها از طریق فعالیت‌های داوطلبانه کانون‌های قرآن و عترت و گسترش پژوهش‌ها و مطالعات میان رشته‌ای از جمله سیاست‌هایی دانست که در معاونت فرهنگی و اجتماعی به آن پرداخته خواهد شد.

جشنواره قرآن و عترت  پرمخاطب‌ترین جشنواره دانشجویی

غفاری با اشاره به برگزاری دوره سی و سوم این جشنواره با حضور بیش از 50 هزار نفر در شش حوزه مختلف، از جشنواره قرآن و عترت به عنوان بادوام‌ترین، پرمخاطب‌ترین و متنوع‌ترین جشنواره دانشجویی کشور یاد کرد و اظهار داشت: این جشنواره نماد همگرایی دستگاه‌های آموزش عالی کشور و مذاهب اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت است. چرا که در آن همه دستگاه‌های آموزش عالی کشور و دانشجویان از مذاهب مختلف اسلامی مشارکت داشته و برگزیدگان آن در بخش حفظ کل و قرائت معمولاً به سطح بین الملل معرفی می‌شوند.

وی در پایان از زحمات تمامی کارشناسان دینی و قرآنی دانشگاه‌های سراسر کشور که در حوزه‌های مختلف دینی و قرآنی در دانشگاه‌ها فعالیت دارند قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که اولین نشست تخصصی کارشناسان دینی و قرآنی فتح بابی برای ترویج و جذب مخاطب بیشتر و فعالیت‌های متنوع در عرصه دینی و قرآنی دانشگاهیان باشد.

گفتنی است؛ سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور 450 مهمان از دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی سراسر کشور برگزار و شرکت‌کنندگان در بخش‌های آوایی، معارفی، هنری، ادبی، فناوری و پژوهشی در دانشگاه زنجان حضور داشتند. جشنواره در بخش آوایی با حضور 178 نفر و در بخش معارفی باحضور 172 نفر برگزار شد. همچنین در سایر بخش‌های هنری، ادبی، پژهشی و فناوری پیش از جشنواره به دبیرخانه ارسال و داوری شده بود در مراسم اختتامیه از رتبه‌های اول تا سوم همه بخش‌ها تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.