غفاری با اشاره به اهمیت کارگروهی و نقش آن در کارآفرینی گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی با رویکرد تیمی به این مهم کمک می‌کنند.

رشد کمی چشمگیر تاسیس شرکت‌های دانش بنیان طی ۳ سالبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا عفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در مراسم افتتاحیه نشست دبیران اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی سراسر کشور بیان کرد: دانشجویان باید برای ارتقای کارآمدی در جامعه، دانش و مهارت خود را افزایش دهند که البته برای تحقق این مسیر انجمن‌های علمی توسط گروهی از دانشجویان نخبه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی در توسعه و ارتقای علمی هر کشوری نقش مهمی دارد، ادامه داد: فراگیری علم راهی برای توسعه کشور است.

غفاری خلقیات را به عنوان حلقه مفقوده بسیاری از جوامع و کشور‌ها دانست و بیان کرد: خلقیات زیربنای توسعه در عرصه‌های علمی، اجتماعی فرهنگی و سیاسی است و نبود اخلاق لازم در جامعه، می‌تواند کمبودی را در هر عرصه‌ای پدید آورد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در منابع تاریخی، متاسفانه همواره جامعه ایرانی، به عنوان جامعه ای تک بعد و یک وجهی معرفی می‌شود.

وی اظهار کرد: این خلا یعنی کار تیمی می‌تواند در دانشجویان و بعد‌ها در جامعه می‌تواند از دل این انجمن‌های علمی دانشجویی بیرون بیاید.

غفاری گفت: در کنار کار تیمی و جمعی، تعاملات اجتماعی و فکری نیز شکل میگیرد که این خود یک دستاورد بزرگ برای دانشجویان است.

کار آفرینی دانشجو در پرتو کار تیمی

وی در باره نقش کار تیمی در بروز خلاقیت دانشجویان گفت:کار آفرینی در نتیجه کار تیمی محقق شده و این جا اهمیت انجمن‌های علمی مشخص می‌شود.

غفاری بیان کرد: با انجام کار‌های تیمی در انجمن ها، مسئولیت پذیری اجتماعی که یک صفت اکتسابی است، در فرد محقق می‌شود.

وی در پایان گفت: گفت: اینکه فکر کنیم فعالیت در انجمن‌های علمی دانشجویی، صرفا به ارتقای سطح علمی دانشجو کمک می‌کند اشتباه است، بیشترین تاثیر این همکاری برای دانشجو و بعد برای جامعه است.

رشد کمی چشمگیر تاسیس شرکت‌های دانش بنیان طی ۳ سال

احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیراظهار کرد: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۱۴هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند که ۵۰درصد این آمار مربوط به مقطع تحصیلات تکمیلی است.

وی گفت: در دانشگاه تقریبا از تمامی فعالیت‌های علمی فرهنگی و سیاسی حمایت می‌کنیم و اعتقاد داریم دانش آموخته و دانشجویی که تک بعدی است، کارآمدی کافی را ندارد.

معتمدی  بیان کرد: دانشجو باید در کنار فعالیت‌های اصلی خود در دانشگاه، فعالیت‌های جانبی را داشته باشد و تقریبا ما به تمام فعالیت‌های دانشجویی مجوز داده ایم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: تعداد قابل توجه‌ای دانشجویان اقدام به راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان کرده اند، این به سایر دانشجویان کمک می‌کند پس از فارغ التحصیلی به فکر استخدام نباشند و به فکر کارآفرینی و تولید ثروت بیفتند.

دانشگاه‌های نسل سوم در دنیا بیشتر به فناوری تکیه داده اند

معتمدی در ادامه گفت: طی ۳ سال گذشته، مراکز دانش بنیان از ۱۷ مرکز به ۱۲۳ رسیده است که اعضا این مراکز فقط مختص به دانشجویان امیرکبیر نیست.

معتمدی با اشاره به اینکه در بخش آموزش عالی به تحول نیاز داریم، اظهار کرد: باید آموزش در دانشگاه‌ها به گونه‌ای تغییر کند که خروجی‌های دانشگاه ها، بتوانند با شرایط امروز جامعه، کارآفرینی کنند و خلاقیت و استعداد خود را به کار گیرند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر درپایان گفت: دانشگاه‌های نسل سوم در دنیا بیشتر به فناوری تکیه داده اند و قطعا انجمن‌های علمی می‌توانند در این راه دانشگاه و دانشجو را یاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.