سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ضریب تبدیل مواد غذایی طیور گوشتی با استفاده از ترکیب پنج گیاه

محققان پارک علم و فناوری مازندران با استفاده از ترکیب پنج گیاه موفق شدندضریب تبدیل مواد غذایی طیور گوشتی را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،بهشتی مقدم مجری طرح تحقیقاتی تولید مکمل گیاهی خوراکی طیور گوشتی با بیان اینکه این ترکیب از ۵ گیاه دارویی، گیاهان ضد قارچ گیاهی، و آنتی اکسیدان‌های گیاهی تشکیل شده است گفت: بهره گیری از این ترکیب گیاهی در خوراک مرغ موجب کاهش سرعت عبور مواد غذایی در روده باریک طیور و افزایش میزان هضم و جذب آن می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ماهانه ۱۰ تن از این ترکیب در مرکز رشد واحد‌های فناوری آمل تولید می‌شود که قابلیت افزایش تولید تا ۶۰ تن در ماه را نیز دارد.

مجری طرح تحقیقاتی تولید مکمل گیاهی خوراکی طیور گوشتی با اشاره به این که ضریب تبدیل مواد غذایی طیور گوشتی با استفاده از این ترکیب کاهش پیدا می‌کند گفت: ضریب تبدیل غذایی برای مرغ‌هایی به وزن ۲ کیلو و پانصد گرم، دو کیلوگرم براورد می‌شود که در صورت استفاده از این مکمل گیاهی خوراکی، ضریب به یک کیلو و ۷۰۰ گرم می‌رسد.

وی کاهش چربی حفره بطنی و افت لاشه، افزایش قدرت ایمنی طیور در برابر بیماری‌های شایع ویروسی و تنفسی، حفظ خواص ترکیب گیاهی در فرایند تهیه دان یا پلت مرغ و کاهش مصرف آنتی بیوتیک از دیگر مزایای استفاده از مکمل گیاهی خوراکی طیور گوشتی است.

به عقیده مجری این طرح تحقیقاتی مکمل گیاهی خوراکی تولیدی به نسبت ۱۰ کیلوگرم در هر تن به خوراک مرغ اضافه می‌شود و موجب می‌شود طول دوره پرورش طیور گوشتی هم از ۴۵ روز به ۴۰ روز کاهش یابد.

انتهای پیام /ر

تولید ۱۰ تنی مکمل گیاهی خوراک طیور در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.