رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید روزانه ۳۵۵ هزار قطعه مرغ زنده در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزالله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی ماهیانه در مرغداری‌های گوشتی استان انجام می‌شود گفت:براین اساس روزانه ۳۵۵ هزار قطعه مرغ زنده در استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه پرورش مرغ گوشتی در استان مازندران ۱۰ درصد کمتر از سایر استان‌ها است، افزود: میزان تلفات در صنعت پرورش مرغ گوشتی در استان ۴ درصد نسبت به سـایر اسـتان‌ها کمتر است.

شهیدی‌فر گفت: بیشتر مرغ‌های تولیدی توسط واسطه‌ها و به صورت زنده به خارج از استان به‌ویژه تهران ارسال و حدود ۵۰۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های طیور استان کشتار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولیدات صنعت طیور استان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغال ۲۳ هزار نفر است که رتبه نخست را بین سایر استان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توسعه کمی طیور صنعتی ممنوع است و صدور مجوز جز در موارد خاص و برای زنجیره‌ها ممنوعیت دارد، اضافه کرد: صدور مجوز واحد‌های پرورش کبک، بلدرچین و قرقاول از این ممنوعیت مستثنی است.
انتهای پیام/آ


تولید مرغ در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.