هزار و ۱۴۹ تن گوشت سفید آماده طبخ فروردین امسال، در ۳۱ واحد مرغداری شهرستان قائمشهر تولید و عرضه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  مجید جعفری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر به جوجه ریزی ۶۳۸ هزار و ۸۱۰ قطعه جوجه در فروردین امسال اشاره کرد و گفت: از این تعداد جوجه ریزی در ۳۱ واحد مرغداری این شهرستان، یک هزار و ۱۴۹ تن گوشت سفید به ارزش ۶۸ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر افزود: پرورش دهندگان جوجه گوشتی برای درخواست جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری خود، در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) ثبت نام کنند.

جعفری با بیان اینکه  این شهرستان  دارای ۱۷۲ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی ۳ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۱۶۰ قطعه در هر دوره است، گفت: با تولید ۲۸ هزار و ۳۲۹ تن گوشت سفید آماده طبخ در سال، رتبه چهارم تولید مازندران  را داراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر همچنین به تغییر کاربری مجاز و غیر مجاز زمین‌های زراعی و باغی این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۸۶ فقره پرونده به منظور  قیمت گذاری دقیق  در کمیسیون تقویم  و ارزیابی زمین‌های کشاورزی بررسی شد.

وی گفت: ۶۶ فقره تغییر کاربری غیر مجاز  زمین‌های کشاورزی و ۲۰ فقره طرح‌های مجاز ماده ۲ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی در این شهرستان، پس از تغییر کاربری ارزیابی و قیمت گذاری شد.

مجید جعفری افزود: افرادی که به طور غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی می‌کنند برخورد قانونی می‌کند.

انتهای پیام /ر

عرضه گوشت سفید به ارزش ۶۸ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال در قائمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.