سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف 3 هکتار از اراضی ملی در جیرفت

رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان گفت:متصرفان به قصد کشاورزی به این اراضی ملی تعرض کرده و با اقدام قاطع از اجرای عملیات آن‌ها جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  حسین مرادکریمی جانشین مدیرکل و رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان گفت : سه هكتار از اراضی ملی روستای حسین‌آباد زین‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان جیرفت توسط سودجویان مورد تصرف واقع شده بود.

وی افزود: در راستای اجرای احکام قضایی، حفظ و حراست از اراضی ملی و صیانت از حقوق بیت‌المال با دستور قاطع دادستان عمومی و انقلاب توسط نيروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و پاسگاه ويژه حفاظت از منابع طبيعی شهرستان جيرفت رفع تصرف از این اراضی انجام شد.

جانشین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان تصریح کرد: متصرفان به قصد کشاورزی به این اراضی ملی تعرض کرده بودند که با اقدام قاطع از اجرای عملیات آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

وی نحوه اطلاع از این تصرف را گشت یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان عنوان کرد و افزود: پرونده دو نفر متخلف در پی این تصرف برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

مرادکریمی با تأکید بر اینکه رفع تصرف اراضی ملی در این منطقه نسبت به گذشته شدت گرفته است،اظهار کرد: برخورد جدی و محکم و رفع تصرف فوری مانع از اقدامات خلاف قانون در اراضی ملی می‌شود.

رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: این میزان از اراضی در قالب تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع رفع تصرف شده است.

وی افزود: شماره تماس 1504 کد امداد جنگل و مرتع همواره آماده دریافت گزارش‌ها و اخبار مردمی در زمینه آتش‌سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی و ... است تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر‎ به عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری شود.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.