سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دور دنیا با نوآوران؛

از فیبر‌هایی که زلزله را به سرعت خبر می‌دهند تا بانداژی هوشمند که زخم را بهبود می‌دهد

محققان موفق به طراحی بانداژی شده‌اند که زمان خوب شدن زخم را به شما یادآوری می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که رشد و پیشرفت جوامع را به دنبال دارد و سبب باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات در سراسر جهان بپردازیم.

بازوی رباتیک با کنترل کردن مغز به بازار آمد

محققان موفق به ساخت بازوی رباتیکی شده‌اند که با کنترل ذهن کاربر بسیاری از کارها را انجام می‌دهد؛ این بازوی رباتیک به مردم آموزش می‌دهد که چگونه از مغزشان برای به حرکت درآوردن بازوی سوم استفاده کنند. این بازوی رباتیک برای انجام دادن بسیاری از کارهایی که کمی سخت و غیرقابل معمول است استفاده می‌شود.

اطلاع از زلزله به وسیله فیبرهای نوری مخصوص

گروهی از مخترعان به وسیله فیبرهای نوری توانسته‌اند فناوری را برای هشدار زلزله به وجود بیاورند، این فیبرهای نوری در قالب حسگرهایی مخصوص تمام امواج زلزله را ثبت می‌کنند و آنها را به مراکز زلزله نگاری ارسال می‌کنند، این فیبرها در محل هایی که گسل‌های زلزله وجود دارد قرار می‌گیرند و قدرتمندترین زلزله و آمار دقیق را هم دریافت می‌کنند.

بانداژی که زمان ترمیم زخم را به شما یادآوری می‌کند

دانشمندان نوعی بانداژ هوشمند را اختراع کرده‌اند که با بررسی میزان عفونت خون زخم‌ها را شناسایی می‌کنند و روند درمان آنها را مشخص می‌کند. در این بانداژ از نوعی نوار شفاف و ژل آنتی‌بیوتیکی کمک گرفته شده است که در سرما و گرما فعال می‌شود و همچنین به وسیله حسگری که در آن وجود دارد میزان عفونت خون را مشخص می‌کند و بر اساس آن به هر یک از بیماران می‌گوید که تا چه زمانی باید این بانداژ را بر روی زخم خود ببندد.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.