محققان موفق به طراحی رباتی شده‌اند که متناسب با حالت نشستن شما از خود حالات مختلفی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت می‌شود؛ این اختراعات با هدف آسان کردن زندگی و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری کار خود را آغاز کرده‌اند؛ در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات ساخته شده در سراسر جهان بپردازد.

رباتی که اگراشتباه بشینید ناراحت می‌شود

یکی از شرکت‌ها موفق به ساخت رباتی شده است که حالت بدن کاربر را بررسی می‌کند و به او یادآوری می‌کند که باید حالت خود را تغییر دهد؛ این ربات روی میز کار تعبیه می‌شود و به صورت مداوم حالت بدنی شما را شناسایی می‌کند.

اگر شما در حالت اشتباهی نشسته باشید به شکل ناراحت به نظر می‌رسد و اگر حالت شما هم مناسب نباشد چشمان ربات علامت x. نشان می‌دهد در این ربات ۹ حالت گوناگون قرار داده شده است که  به صورت مداوم حالت‌های شما را بررسی و شناسایی می‌کند.

اسکنر‌های جدید مغز جایگزین سیستم ام. آر. آی می‌شوند

محققان هدست اسکنر مغزی را طراحی کرده‌اند که فعالیت‌های مختلف مغز را در حالت نورپردازی مختلف و روی ساختار نوری مخصوصی نشان می‌دهد یعنی برای آنکه متوجه شود کدام یک از قسمت‌های مغز فعالیت بیشتری دارد این ساختار نوری طراحی شده است برای مثال با بستن چشمانتان این هدست به رنگ قرمز در‌می‌آید.

در گذشته برای شناسایی ساختار مغزی مجبور بودیم که از دستگاه‌های ام. آر. آی استفاده کنیم، اما امروزه شیوه آن‌ها نوین شده است و تنها کافیست هدست را روی سر و‌گوش خود قرار دهید تا کمتر از چند دقیقه کار خود را انجام دهد.

میکرو ربات‌های خورشیدی تولید شدند

به تازگی محققان موفق به ساخت نمونه جدیدی از میکرو ربات‌ها شده‌اند که به وسیله نور خورشید شارژ می‌شود و فعالیت بیشتری می‌کند؛ این میکرو ربات‌ها نور خورشید را درخود نگه می‌دارند و اطلاعات مربوط به آب‌و‌هوا، خطوط لوله کشی و سیستم‌های پالایشگاه‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند.

از رباتی که اگر اشتباه بشینید قهر می‌کند تا اسکنرهای جدید مغزی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار