محققان موفق به طراحی ربات‌هایی شده‌اند که کار‌هایی خارق‌العاده را انجام می‌دهند.

از رباتی که یک‌ روزه جاده می‌سازد تا تشخیص بیماری با نشیوه‌ای نوینبه گزارش  خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که رشد و پیشرفت جوامع مختلف را به دنبال دارد و سبب باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی اختراعات ساخته شده به دست مخترعان جهان بپردازیم.

تشخیص بیماری افراد به کمک حرکت آنها

پژوهشگران سیستمی را بوجود آوردند که از آن می‌توان برای تشخیص حرکات بدن از پشت دیوار استفاده کرد یعنی این سیستم افراد را از پشت دیوار شناسایی می‌کند و به کمک رادارهای مخصوص که به فرکانس‌هایی رادیویی و شبکه عصبی مجهز است ؛ حالت‌های افراد را احساس کنند.

پژوهشگران معتقدند به کمک ردیابی حرکت افراد می‌توان بیماری‌هایی مانند ام اس را شناسایی کرد و همچنین اگر در خانه خود سالمندی داشته باشید به کمک این فناوری می‌توانید هشدارهای لازم را به انها برسانید.

رباتی که در کمتر از چند دقیقه جاد‌ه‌ها را تعمیر می‌کند

دانشمندان توانسته‌اند  به کمک ربات‌هایی مجهز به چاپگر سه بعدی و به کمک پهپادها جاده‌ها را تعمیر کنند این ربات در مدت یک دقیقه و با استفاده از چاپگر سه بعدی ترک خوردگی جاده و آسفالت را تعمیر می‌کند ؛ حتی این ربات می‌تواند در ساعت غیر از ساعت کاری  هم فعالیت کند.

رباتی که بوی بدن شما را تشخیص می دهد

برخی از پژوهشگران توانسته‌اند به کمک دستگاهی مخصوص میزان بوی بد بدن افراد را شناسایی کنند این دستگاه در اماکن عمومی میزان بوی بدن افراد را به آنها نشان می‌دهد و تنها کافی است آن را روشن کنید و در سمت بدن خود که احساس می‌کنید بوی نامطبوع می‌دهد قرار دهید تا در کمتر از چند ثانیه تشخیص دهد که شدت بوی بد بدن شما چقدر است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار