سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هتک حیثیت در فضای مجازی به دلیل اختلاف خانوادگی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قم از دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به هتک حیثت یکی از اقوام خود کرده بود، خبر داد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی موالی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا‌ اظهار کرد: یک شهروند با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد شخصی از طریق اینستاگرام تصاویر خصوصی بنده را به صفحه اینستاگرام دوست همسرم ارسال نموده و مطالبی کذب و تهمت‌های نامشروع زده است، پس از تحقیقات مشخص شد، خانمی به دلیل اختلاف‌های خانوادگی با خواهر همسر خود اقدام به انتشار تصاویر و مطالب کذب از وی کرده است.

وى افزوددر راستای شناسایی متهم و با توجه به اظهارات شاکیه و گواه و حسب دستورات صادره مقام قضایی، ادوات رایانه وی توقیف گردید و متهمه جهت توضیحات به پلیس احضار شد.

اين مقام ارشد انتظامى ادامه داد: اقلام توقیفی از متهم مورد بررسی فنی کارشناسان فتا قرار گرفته و در تبلت موجود تعداد زیادی تصاویر شاکیه همچنین تصاویر مورد ادعایی که از طریق متهم منتشر شده روئیت شد. وى تصریح کرد: پس از اخذ اظهارات متهم به همراه پرونده جهت کسب تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شد.

سرهنگ موالی در پایان به شهروندان توصیه کرد: هرگز تصاویر شخصی و خانوادگی خود را در اینترنت  منتشر نکنید. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یکی از جاهایی است که حریم خصوصی افراد به راحتی در آن نقض می‌شود و افشای اطلاعات خصوصی در آن موجب می‌شود دردسرهای متعددی برای افراد ایجاد شود.

رئیس پلیس فتا قم ادامه داد: برخی از کاربران بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی، اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند. حتی شناختن دوستان و دنبال کنندگان هم دلیل خوبی برای انتشار اطلاعات خصوصی نمی‌باشد و عواقبی در پی دارد که گاهی جبران ناپذیر می­‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتباطات ، پلیس فتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.