رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت اینترنتی یکی از شهروندان همدانی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

فضای مجازی جای انتقام‌جویی نیست!به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر مزاحمت فردی در شبکه ‌جتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی انجام شده مرجع ارسال پیام‌های تهدید‌آمیز و توهین‌آمیز در شبکه‌اجتماعی اینستاگرام شناسایی شد و ضمن اخذ مجوزهای لازم قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ سرخوش‌نهاد گفت: متهم که از آشنایان شاکیه بود، در تحقیقات مقدماتی منکر قضیه شد ولی پس از مواجه شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، به بزه انتسابی معترف و اظهار کرد که با هدف انتقام جویی و کینه‌ای که از شاکیه داشتم اقدام به این کار نموده‌ام که از این کار خود پشیمان هستم.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان افزود: در ادامه متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای تکمیل مراحل قانونی به دادسرا معرفی گردید.

این مقام ارشد انتظامی به شهروندان هشدار داد: هرگونه فحاشی، تهدید، ایجاد مزاحمت از طریق ارسال پیام و محتوای مستهجن و ... برابر قانون جرم بوده و در صورت پیگیری از سوی شاکی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی در توصیه به کاربران گفت: بهترین راهکار برخورد با مزاحمان سایبری پاسخ ندادن به آنها و در پی استمرار فعالیت مزاحمان شکایت قضائی از آنها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.