رئیس پلیس اعلام کرد فردی كه با وعده ازدواج در تلگرام، طلاهای خانمی را تصاحب نموده بود، دستگير شد.

وعده ازدواج تلگرامی به قصد تصاحب طلای دختر جوانبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ‌ فرامرز شاکری ‌ در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا، با ارائه مرجوعه قضایی با عنوان کلاهبرداری اینترنتی به بهانه ازدواج، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وي افزود: شاکیه در تحقیقات اولیه بیان داشت در گروه‌های تلگرامی با فردی آشنا شدم که با ‌وعده ازدواج و ابراز علاقه اعتماد من را جلب نمود سپس با وی‌ قرار ملاقات حضوری گذاشتیم ‌و در این ملاقات نامبرده مدعی شد مشکل مالی دارد و به جهت رفع مشکل چند رشته زنجیر طلا از من امانت گرفت و دیگر پس نداد و اکنون هم جواب تلفن من را نمی‌دهد.

اين مقام ارشد انتظامی تصريح‌ كرد: با هماهنگی مقام قضايی و با آغاز تحقيقات تخصصی كارشناسان پليس فتا متهم پرونده كه فردی اهل و ساکن شهرستان سقز بود شناسایی و ضمن جلب متهم تجهیزات هوشمند و رایانه‌ای وی به پلیس فتا دلالت و مورد بررسی قرار گرفت.

سرهنگ شاکری ادامه داد: متهم به بزه انتسابی معترف شد که مدتی است با شاکیه از طریق تلگرام دوست هستم و به انگیزه کسب منافع مالی وسوسه شدم و از شاکیه کلاهبرداری و چند قطعه طلا از وی گرفتم. نهایتا پرونده تکمیلا به دادسرا ارسال و برای متهم به اتهام فوق قرار مناسب صادر شد.

رئیس پلیس فتا کردستان با اشاره به پنهان بودن هویت‌ در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: کاربرانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند از اعتماد به غریبه‌ها خودداری نموده و به هیچ‌وجه اطلاعات و تصاویر شخصی و خصوصی خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی برای کسی ارسال نکنند به این نکته دقت نمایند با دوستان اینترنتی قرار ملاقات حضوری نگذارند‌.

سرهنگ شاکری تاکید کرد: شهروندان به ويژه بانوان محترم تحت هيچ شرايطى‌ از افراد شياد و اخاذ در فضاى‌ سايبرى‌ هراسى‌ بدل راه نداده و با مراجعه به مراجع قضایی و ارائه دادخواست پس اخذ دستور رسيدگى‌، موضوع را از طریق پلیس فتا پیگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار