سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری مطرح کرد؛

بازارسازی؛ مشکل بزرگ اقتصاد کشور/ استاندارد‌های جدید به شرکت‌های دانش بنیان تعلق می‌گیرد

ستاری گفت: برای شرکت‌ها استانداردها ملی تدوین شده‌اند تا با تحریم‌های آمریکایی مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم اعطای اولین گواهی‌نامه کیفیت به شرکت‌های دانش بنیان که صبح امروز در معاونت علمی و فناوری برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز اولین شرکت‌های دانش بنیان استانداردهای خود را دریافت می‌کنند، گفت: مشکل بزرگ در اقتصاد کشور بازارسازی است و هر یک از شرکت‌های دانش بنیان باید بتوانند گواهی‌نامه استاندارد مخصوص را دریافت کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه استانداردهای بین‌المللی تحت شرایط خاص و در دوران تحریم به شرکت‌های دانش بنیان تعلق نمی‌گیرد، اظهار کرد: به دلیل آنکه بیشتر استانداردهای موجود در دست آمریکاست و با توجه به آغاز تحریم‌ها، گرفتن استاندارد در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی کار سختی بود که با همکاری میان معاونت علمی و سازمان ملی استاندارد این مشکل برطرف شده است.

وی با اشاره به اهمیت استاندارد برای شرکت‌های دانش بنیان گفت: هر یک از شرکت‌ها و پژوهشگران طی شرایطی سخت و با صرف هزینه‌های زیاد محصولی را تولید می‌‌کنند اما هنگامی که می‌خواهد آن را به مرحله تجاری‌سازی برسانند در زیر استانداردها می‌شود و نمی‌تواند آن را دریافت کنند.

ستاری اضافه کرد: امروز با همکاری میان معاونت علمی و فناوری و سازمان ملی استاندارد گواهی‌های انطباق بر مبنای استانداردهای داخلی صادر می‌شوند و دیگر نیازمند دریافت گواهی‌نامه از کشور آمریکا نخواهیم بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه گواهی‌نامه‌ها بر مبنای استاندارد ملی تضمین می‌شوند، یادآور شد: استانداردها را سازمان ملی استاندارد صادر می‌کند و مبنای آن موضوعات ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام/

همکاری معاونت علمی و سازمان ملی استاندارد برای مقابله با تحریم‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.