سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین کتاب "کاهش زیستی آهن فریک"

کتاب "کاهش زیستی آهن فریک" در گیلان منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛سعید رهسپار مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان گفت: کتاب "کاهش زیستی آهن فریک" تدوین دکتر نسرین قربان زاده و دکتر محمد باقر فرهنگی اعضای هیأت علمی گروه علوم و مهندسی خاک از سوی انتشارات دانشگاه گیلان منتشر شد.
وی افزود: مطالعه فرایند کاهش زیستی آهن فریک در زیست بوم‌های طبیعی از دیدگاه زیست محیطی و کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این کتاب نیز تلاش شده است که به بیان پژوهش‌ها و پیشرفت‌های تازه در این زمینه پرداخته شود و برخی جنبه‌های مفید برای پژوهش‌های آینده در رابطه با این فرایند مورد بررسی قرار گیرد.
مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان گفت: در این کتاب به پرسش‌هایی همچون پیامد فرایند کاهش زیستی بر حاصل خیزی خاک و کاهش و سرنوشت آلاینده‌ها در شرایط طبیعی، تغییر ویژگی‌های شیمیایی سیستم‌های آبی (آب سطحی، آب زیرزمینی و آب شیرین) و اینکه پیامد‌های متقابل میکروب کانی رسی بر چرخه‌های جهانی کربن، نیتروژن و فسفر به چه شکلی است، پاسخ داده می‌شود.
سعید رهسپار تصریح کرد: این کتاب در ۱۰ فصل تدوین شده است و می‌تواند برای متخصصان علوم خاک، زیست شناسی، محیط زیست، بیولوژی و میکروبیولوژی مفید باشد.

انتهای پیام / ق

تدوین و انتشار کتاب "کاهش زیستی آهن فریک" در دانشگاه گیلان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.