سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره گیری از تجربیات سنگاپور در زمینه شهرسازی

شهردار اصفهان در دیدار با سفیر ایران در سنگاپور بهره گیری از تجربیات این کشور در زمینه شهر سازی و سرمایه گذاری را خواستار شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد انصاری شامگاه دوشنبه در دیدار با شهردار اصفهان اظهار کرد: سنگاپور یکی از بخش‌های مالزی است اما شرایطش طوری بوده است که مالزی نمی‌توانسته این منطقه را تأمین کند و از مالزی جدا شده است.

وی افزود: اما موضوع مهم این است که سنگاپوری که حدود 50 سال قدمت دارد و پاتوق دزدان دریایی بوده است امروز رقیب ژاپن و کشورهای توسعه‌یافته دنیا است، باید دید چه طور کشوری که یک قطره نفت ندارند بزرگترین پالایشگاه دنیا را دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور گفت: فرودگاه سنگاپور امسال برای سومین سال متوالی در دنیا رتبه نخست را دارد، کشاورزی در سنگاپور صفر درصد است و این در حالی است که حدود 85 درصد از سرزمینشان از پوشش گیاهی تشکیل شده است اما در کشورهای نزدیک مثل تایلند و استرالیا دامداری و کشت می‌کنند.

وی عنوان کرد: سفیر سنگاپور علاقه‌مند به ارتباط و سرمایه‌گذاری در اصفهان است و اگر اصفهان طرح امکان‌سنجی کامل و جامعی داشته باشد سرمایه‌گذاران سنگاپوری با اصفهان همکاری خواهند کرد.

در ادامه قدرت ‌الله نوروزی بیان داشت: نگاه ما در مورد دیپلماسی شهری متفاوت است و در حال حاضر اصفهان با 14 شهر دنیا خواهرخوانده است، از نظر ما این خواهرخواندگی‌ها می‌توانند بسیاری از گره‌ها را باز کنند و نخستین اقدام را با کمک وزارت خارجه در برگزاری هفته فرهنگی در فرانسه انجام دادیم.

وی اذعان داشت: در این سفر بین شهری در فرانسه که ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دادند با محله جلفای اصفهان خواهرخواندگی داشتیم و زمینه‌ها را فراهم می‌کنیم تا پاریس نیز هفته فرهنگی در اصفهان داشته باشد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: پس از آن به لهستان رفتیم و کاری که ممکن بود وزارت خارجه هزینه زیادی برای آن انجام دهد را ما در حاشیه اجلاس بدون هزینه انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در لهستان با شهرداران زیادی صحبت کردیم و شرایط را برای بخش خصوصی فراهم کردیم تا تعاملاتی داشته باشند اما اجلاس سنگاپور ظرفیت بزرگی برای اصفهان است و به دنبال مذاکره در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری در اصفهان از طریق فرصت‌های این نشست هستیم.

در انتهای بحث، شهردار و رئیس شورای شهر اصفهان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور در خصوص جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های اصفهان و به خصوص تکمیل سالن اجلاس اصفهان صحبت و همفکری کردند.

 

انتهای پیام/م

 

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با شهردار اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.