سنگاپور هزینه اقامت سه روزه رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور آمریکا در این کشور را ۱۲ میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، سنگاپور روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد برای میزبانی سه روزه از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در این کشور 12 میلیون دلار هزینه شد.

گزارشها حاکی از آن است که سنگاپور پیشتر پیش بینی کرده بود تدارکات لازم برای ملاقات رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی 15 میلیون دلار هزینه ایجاد کند. نخست وزیر سنگاپور پیشتر اعلام کرد که بیشتر هزینه ها صرف حفظ امنیت این دو مقام شده است.

وی در این خصوص گفت: «اینها هزینه هایی هستند که ما مشتاق به پرداخت آن هستیم؛ زیرا این نشست منافعی را برای سنگاپور به دنبال خواهد داشت. از جمله این منافع می توان به افزایش سفر گردشگران به سنگاپور اشاره کرد».

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون 12 ژوئن سال جاری میلادی برای یافتن راهکاری درباره برنامه های هسته ای پیونگ یانگ، نشستی در سنگاپور برگزار کردند. این درحالی است که آمریکا پس از پایان این نشست موضع دوگانه ای را در قبال کره شمالی اتخاذ کرد. دونالد ترامپ به محض بازگشت از سنگاپور اعلام کرد که پیونگ یانگ دیگر یک «تهدید هسته ای» محسوب نمی شود. اما یک هفته بعد، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که کره شمالی همچنان «یک تهدید غیرمعمول و شدید» برای آمریکا محسوب می شود.

پیش از ملاقات ترامپ و اون گزارش شده بود که مسئله پرداخت هزینه اقامت این دو مقام در سنگاپور مقامات آمریکایی را نگران کرده است؛ زیرا در صورتی که آمریکا هزینه این سفر را می پرداخت، ممکن بود کره شمالی آن را یک اقدام توهین آمیز قلمداد کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار