دونالد ترامپ اعلام کرد کره شمالی به زودی بقایای اجساد ۲۰۰ سرباز آمریکایی را که در جنگ کره کشته شده‌اند، به واشنگتن تحویل می‌دهد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترتی هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کره شمالی به زودی بقایای اجساد 200 سرباز آمریکایی  را که در جنگ کره کشته شده اند، به واشنگتن تحویل می دهد.

ترامپ طی سخنرانی در مجمع جمهوری خواهان در لاس وگاس گفت: «ما روابط خوبی داریم. او (کیم جونگ اون) رئیس فوق العاده ای است».

وی در ادامه گفت: «همزمان با رقابت های انتخاباتی سال 2016، خانواده سربازانی که در طول جنگ کره در دهه 1950 مفقود شده بودند، از من درخواست کردند تا بقایای اجساد عزیزانشان را بازگردانم. در نشست سنگاپور این را از رئیس کیم درخواست کردم. بقایای اجساد سربازان آمریکایی را باز می گردانم».

رئیس جمهور آمریکا اوایل ماه جاری میلادی در سنگاپور با کیم جونگ اون دیدار کرد و موافقت رهبر کره شمالی را برای فرستادن بقایای اجساد سربازان آمریکایی به دست آورد.  گفته می‌شود اجساد ۲۰۰ تا ۲۵۰ سرباز آمریکایی در کره شمالی است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز روز گذشته گزارش داد فرماندهی نظامی آمریکا در کره جنوبی برای دریافت تعداد نامشخصی از بقایای اجساد سربازان آمریکایی آماده می شود.

شبکه سی ان ان  نیز روز شنبه اعلام کرد فرماندهی ارتش آمریکا در کره جنوبی ۱۰۰ تابوت چوبی همراه با پرچم آمریکا را به منطقه مرزی با کره شمالی فرستاده است تا هرچه سریعتر بقایای اجساد این سربازان را از کره شمالی تحویل بگیرد.

در ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ جنگ کره میان کره جنوبی با پشتیبانی نیرو‌های سازمان ملل متحد و هدایت آمریکا و جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی) با پشتیبانی چین و کمک نظامی اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد. این جنگ در ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ با پیمان آتش‌بس به حالت ترک مخاصمه به پایان رسید و نتیجه آن جدایی دو کره بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار