سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی بیش از هزار و ۶۰۰ دانش آموز بازمانده تحصیل در استان کرمان

سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هزار و ۶۷۵ دانش آموز بازمانده و تارک تحصیل در سال تحصیلی ۹۷، ۹۶ در استان کرمان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید رضا دعاگویی، سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه تغییرات ساختاری و محتوایی در دوره‌های ابتدایی و متوسطه ما را با چالش‌هایی مواجه کرده است، گفت: این تغییرات هم نیروی انسانی و هم فضا را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: استقرار پایه دوازدهم، انتقال معلمان از آموزش متوسطه به ابتدایی، عدم توانمندسازی کامل معلمان و عدم کافی بودن دوره‌های آموزشی کتاب‌های تازه تالیف، از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش است.

سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: یکی از ۶ سیاست عمده وزارت آموزش و پرورش ارتقای کیفیت آموزشگاهی است و در مدرسه به عنوان کانون تربیت همه عوامل آن بایستی نقش آفرینی کنند.

وی گفت: شورای راهبردی سواد آموزی با مشارکت دستگاه‌های دیگر در حال مبارزه جدی با بی سوادی است.

دعاگویی فقر، آسیب‌های اجتماعی و اختلالات یادگیری را از مهمترین عوامل بی سوادی دانست و تاکید کرد: تا زمانی که معلم به عنوان بدنه آموزش و پرورش با درک اهداف سند تحول بنیادین و درک ماموریت کتاب‌های درسی با آموزش و پرورش هم سو نشود، تحقق اهداف آموزش و پرورش دشوار است.

انتهای پیام/ی

مبارزه جدی با بی سوادی در شورای راهبردی سواد آموزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.