سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودتحریمی با تصویب قرارداد FATF

امام‌جمعه پلدختر گفت:قرارداد FATF برنامه‌ای برای منزوی کردن ایران است لذا مسئولان بایدمراقب باشند در دام دشمن گرفتار نشوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام محمد سوری امام‌جمعه پلدختر در خطبه‌های نماز عید فطر در پلدختر اظهار داشت: FATF توسط کشور‌های قدرتمند و سلطه‌گر علیه کشور‌ها تدوین کرده‌اند اگر کشوری این معاهده را نپذیرفت در لیست سیاه قرار می‌گیرد که به‌تبع آن تحریم‌هایی علیه این کشور‌ها اعمال می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: دولت و مجلس با تیزهوشی مراقب توطئه‌های دشمنان و نفوذ استکبار جهانی باشند و این منافذ را مسدود کنند، زیرا ظاهر این قرارداد مبارزه با تأمین مالی تروریسم است، اما هدف آن چیز دیگری است.

امام‌جمعه پلدختر گفت: کشور‌های امارات و عربستان که پدر تروریست است در لیست سیاه قرار ندارد یعنی بانک‌های جهانی می‌توانند با آن‌ها معامله کنند، اما آن‌ها ایران تروریست می‌دانند و در لیست سیاه قرار می‌دهند و هیچ بانکی نمی‌تواند با این معامله کند.

وی افزود: بنابراین از آنجا که آن‌ها ایران را تروریست تلقی می‌کنند تصویب این قرارداد ننگین با مبانی انقلاب منافات دارد در واقع یک نوع خود تحریمی است.

سوری خاطرنشان کرد: پذیرفتن این قرارداد به معنی نادیده گرفتن نهاد‌های انقلابی مانند سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، سپاه قدس و وزارت دفاع است و نباید آن را تصویب کرد.

وی افزود: قبل از برجام اقتصاددانان بانک‌های جهانی با کشور ما رابطه بهتری داشتند، اما بعد از آن رابطه آن‌ها بدتر شد که همه این‌ها نتیجه همان بدعهدی آمریکا است که مقام معظم رهبری از ابتدای برجم فرمودند.

امام‌جمعه پلدختر تصریح کرد: مسئولان بدانند بر اساس تحریم و جریمه‌هایی که آمریکا در این قرارداد مشخص نموده چنانچه تصویب شود بانک‌های جهانی نمی‌توانند با ایران معامله کنند و این امر نادیده گرفتن حقوق مردم است و دولت و مجلس برای دفاع از حق مردم نباید لوایح استعماری را تصویب کند.

سوری افزود: بدون تردید تصویب لوایح استعماری موجب اعتراض امت حزب‌الله و جوانان انقلابی می‌شود و آن‌ها اجازه عملیاتی شدن طرح‌های نفوذی را نمی‌دهند.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی نباید لایحه‌ای که در راستای خدمت به مردم نیست را تصویب کند که این اقدام آن‌ها به معنای محدود کردن کشور و ادامه برجم به‌صورت اعلام نشده است.

سوری خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید از جایگاه حقه مردم با قدرت دفاع کنند که پدیده FATF رژیم اشغالگر صهیونیست را به رسمیت می‌شناسد و حزب‌الله لبنان و ایران را که از جان و ناموس و خاک خود دفاع می‌کنند را تروریست می‌نامد که مسئولان باید هشیار باشند و در زمین دشمن بازی نکنند.

امام‌جمعه پلدختر گفت: نمایندگان مجلس بدانند وظیفه آن‌ها تنها یک جابجایی در حوزه استحفاظی نیست بلکه آن‌ها نباید تن به ذلت بدهند و بتوانند از حق مردم دفاع کنند.

انتهای پیام/م

تصویب قرارداد FATF نوعی خود تحریمی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۲ دی ۱۴۰۰
عالی