سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته شدن کنسولگری انگلیس در سن پترزبورگ

سفیر انگلیس در روسیه از بسته شدن کنسولگری این کشور در سن پترزبورگ خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوری بریستو -- سفیر انگلیس در روسیه -- روز پنجشنبه اعلام کرد کنسولگری انگلیس در سن پترزبورگ که مسکو در پی ماجرای مسمومیت به اسکریپال، جاسوس سابق روس دستور بسته شدنش را صادر کرده بود، به فعالیت های خود پایان داد.

سفیر انگلیس در روسیه گفت: «کنسولگری انگلیس در سن پترزبورگ به مدت 26 سال نماینده انگلیس در شمال غرب روسیه بود. متاسفانه امروز این فصل به پایان رسید. این امر انتخاب ما نبود.»

مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه و دخترش در شهر سالزبری انگلیس در تاریخ چهارم مارس موجب شد از یک طرف روسیه و از طرف دیگر برخی از کشورهای اروپایی از چهاردهم همان ماه به اخراج متقابل دیپلماتهای خود اقدام کنند به طوری که بیش از سیصد دیپلمات در این ماجرا از دو طرف اخراج شدند.

مقامات لندن مسئولیت مسمومیت اسکریپال و دخترش را متوجه روسیه کرده اند اما مسکو این اتهام را به شدت رد کرد و ادعای انگلیس و متحدانش را در خصوص دخالت و مسئولیت کرملین در ماجرای اسکریپال کاملا بی اساس دانست. همچنین مسکو درباره پیامد سیاستهای خصومت آمیز ضدروسی اروپا در این ماجرا هشدار داد.

انتهای پیام/

انگلیس کنسولگری خود در سن پترزبورگ را بست

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.