سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای لندن علیه مسکو، روسیه را مسئول مسمومیت سرگئی اسکریپال در سالزبری دانست.

حمایت وزارت خارجه آمریکا از ادعاهای لندن در قضیه اسکریپالبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای انگلیس، روسیه را مسئول مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس، با گاز اعصاب معرفی کرد و مدعی شد تحقیقات در خصوص این مسأله صحت ادعاهای لندن را تأیید می کند.

وی افزود: ما کاملا از انگلیس حمایت می‌کنیم و نیاز است نشست های ویژه شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی و نیز شورای امنیت سازمان ملل برای بحث و بررسی در خصوص حمله با سلاح شیمیایی در سالزبری برگزار شود.

وی در ادامه مدعی شد: همچنانکه گفته‌ایم، آمریکا با ارزیابی لندن در خصوص مسئول بودن روسیه در استفاده از تسلیحات شیمیایی در خاک انگلیس موافق است.

نائورت همچنین گفت گزارش مستقل سازمان منع سلاح های شیمیایی، نتیجه ای را که آزمایشگاه های انگلیس به آن دست یافته بودند، مبنی بر استفاده از ماده شیمیایی در سالزبری تأیید می کند.

گفتنی است پلیس انگلیس چهارم مارس، سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس را به همراه دخترش به حالت بیهوش نزدیک مرکزی تجاری در سالزبری انگلیس پیدا کرد. انگلیس روسیه را به دست داشتن در مسمویت اسکریپال و دخترش متهم کرده است؛ مسأله ای که از سوی روسیه رد شده است.

انتهای پیام/

حمایت آمریکا از ادعاهای ضد روسی انگلیس درباره مسمومیت اسکریپال

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار