سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرامیداشت 15خرداد درحسینیه ثارالله رفسنجان

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت شهدای 15 خرداد با حضور پرشور مردم و مسؤولان در حسینیه ثارالله رفسنجان برگزار شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر صمدی‌یزدی استاد حوزه و دانشگاه در مراسم بیست و نهمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بینان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در حسینیه ثارالله رفسنجان گفت: خداوند فرمود؛ آن‌چه در آسمان و زمین و دریاست برای استفاده بشریت است و زندگی انسان با زندگی حیوانات متمایز است چون حیوانات ترقی و تعالی و تکامل و تدبیر در زندگی ندارند.

وی افزود: انسان در تمام ابعاد زندگی‌اش دارای ترقی بوده یک روز بشر از غار کوه و از سنگ‌هایی که دور هم می‌چید به عنوان مسکن استفاده می‌کرد اما امروز برج‌های آسمان‌خراش، ساختمان‌های بلند و فنون مهندسی متفاوت نشان از تغییر بشر دارد همچنین در زمینه پوشش هم انسان تغییرات زیادی کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: زندگی انسان بعد مادی، معنوی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و…دارد بشر در این زندگی نیاز به مرشد و راهنما دارد تا بتواند از نعمت‌های مادی درست استفاده کند و در بعد معنوی راه را گم نکند و به بیراهه نرود ابزارهای مختلف برای هدایت بشر آفریده شده است.

حجت الاسلام صمدی‌یزدی اولین ابزاری که خدا در اختیار انسان گذاشته را عقل عنوان کرد که بزرگترین نعمت است و گفت: امام علی(ع) در مورد عقل می‌فرماید؛ عقل چیزی است که اگر در اختیار انسان باشد و درست از آن استفاده کند انسان عبد صالح خدا می‌شود و به وسیله بندگی خدا بهشت را برای خود تحصیل می‌کند.

وی ادامه داد: جایی که انسان گرفتار سرباززدن از اوامر الهی می‌شود، جایی است که انسان از عقل خود استفاده نمی‌کند.

وی همچنین  بیان کرد: وجود انبیای بزرگ الهی به عنوان سفیران ارشاد و راهنمایی بشر ابزار دیگری است که خدا آفریده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش علما در دوران غیبت به سیدحسن نصرالله و شیخ زکزاکی‌ها اشاره کرد و امام خمینی که کاری بی سابقه در طول تاریخ اسلام انجام دادند را مثال زد و گفت: هرچه اتفاق افتاد باید معجزه تلقی کرد.

صمدی‌یزدی در بخش دیگری از مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) عنوان کرد: امام(ه) دولت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ریشه‌کن کرد اما دشمنان روزهای پایانی عمر مبارک امام خمینی (ره) فکر می‌کردند امام(ره) از دنیا بروند اختلافات داخلی پیش می‌آید اما با انتخاب به جای خلف صالح ایشان امید دشمنان به ناامیدی مبدل شد رسانه‌های بیگانه رسما اعلام می‌کردند که انقلاب اسلامی از بین می‌رود و بی‌ثباتی در ایران به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: خبرگان با عنایات خدای متعال هنوز پیکر امام (ره) دفن شده بود سکان کشتی انقلاب را به دست آیت‌الله خامنه‌ای دادند و کشتی با ثبات عجیبی به حرکت خود ادامه داد.

استاد حوزه اظهار کرد: دل ‌ها با انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای آرام می‌شود آیت‌الله مهدوی‌کنی در این رابطه گفت« این الهامی از الهامات الهی بود و رحمتی از رحمت خداوند بود که در کوران این مصیبت جانکاه با تعیین آیت‌الله خامنه‌ای که از یاران صدیق خوش‌نام و خوش‌سابقه بوده به عنوان رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

انتهای پیام/ح

مراسم گرامی داشت 15خرداد در رفسنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.