حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری گفت : امام خمینی (ره) تمام عمرش را وقف اسلام و مردم کرد و همیشه نام و یادش در خاطره ها زنده است.

خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مراسم گرامیداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با حضور اقشار مختلف مردم در مصلی کرمان در حال برگزاری است .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری سخنران این مراسم با  گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی( ره)گفت: امروز مراسم ارتحال شخصیتی است که نام و یادش همیشه در خاطره ها زنده است و سخن گفتن درباره امام که تمام عمرش را وقف اسلام و مردم کرده کار بسیار دشواری است.

وی بااشاره به آیه ای در مورد جهاد افزود :جهاد با نفس، جهاد و مبارزه با دشمن ، تلاش در جهت شناخت خداوند متعال از طریق معارف الهی و کمک به مردم ستمدیده و بالاخره هر کار ارزشمند و نیکویی را می توان جهاد اطلاق کرد.

وی بااشاره به اینکه الطاف خداوند به انسان بعضی مشروط و برخی غیر مشروط است افزود:هر چیزی مانند نصرت الهی ،ثبات قدم، تبعیض بین حق و باطل پیش شرطی دارد و حمایت از ناحیه خدا نیز دارای پیش شرط است.

سخنران مراسم گرامیداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)  گفت: انسان ها در راه خدا جهاد کنند حمایت های مستمر خدا شامل حال بندگان می‌شود مانند امام راحل که هم مجاهد در مقابل نفس ،دشمن  وهم خدمتگزار مردم مستضعف بود و در راه شناخت خدا تلاش کرد و ثمره مجاهدت و گام در راه خداوند انقلاب شکوهمند اسلامی بود.

وی تصریح کرد :امام چه ویژگی هایی داشت که مردم حتی پای پیاده به مناسبت سالگرد ارتحال اش به حرم می روند؟

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری ویژگی های امام خمینی (ره) شامل ؛توکل و ایمان به خدا ،ساده زیستی ، مردمی بودن ، جامعیت دانست وافزود : امام فقیه، فیلسوف، عارف، بصیر و تیزبین و سیاست مداری قوی بود.

وی تصریح کرد: برمبنای این ویژگی ها انقلاب ما زمانی راه های آینده را به خوبی طی می‌کند که توکل داشته باشیم.

سخنران مراسم گرامیداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)  گفت: امام راحل تکلیف گرایی  را که از ویژگی های امام هادی (ع)  برای ملت و امت اسلامی به ارمغان آورد .

وی تصریح کرد : امام خمینی (ره) فرمودند اسلام و فقه برنامه زندگی است و در رابطه با انتظار گفتند که انتظار به معنای دست روی دست گذاشتن نیست بلکه زمینه را برای ظهور فراهم کردن است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری افزود :امام خودباوری را برای مردم به ارمغان آورد  امروزه دانشمندان ما با الهام از پیام های امام به پیشرفت‌های زیادی دست یافتند امام ارزش های فراموش شده را به جامعه برگرداند .

وی با طرح این سوال که اما وظیفه امروز ما چیست؟ آیا با رفتن امام همه چیز تمام شد؟افزود :امروز جلوه های زیبای معنویت، تقدیر ،نهراسیدن وهمراهی با مردم حضور است  و چشمان ما به رهبر انقلاب روشن است ، امروز  اگر کسی می خواهد در راه امام و حاکمیت اسلام و انقلاب بماند باید آب را از سرچشمه بردارد و آب از سرچشمه رهبر انقلاب است‌ .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری گفت :امروز عده ای می گویند امام  فکرش به داخل مصروف بود اما امام به فکر قدس و محرومان جهان بود نگاهش بین المللی بود و به جهان اسلام می اندیشید و بخشی نگر نبود ،امام در احکام اسلام تبعیض قائل نبود و می گفت باید تمام احکام اجرا شود و این ویژگی های امام بود.

وی تصریح کرد :امروز شرایط طوری است که مردم را به نا امیدی می رساند و توطئه های دشمن باعث می شود مردم فکر کنند که همه چیز از بین رفته است ، ولی با سخنرانی رهبری همه چیز بر می گردد.

وی یادآور شد :مسئولان کشورهای خارجی که دشمنی دیرینه ای با ایران دارند می گوید؛ گاهی بارها برنامه ریزی می کنیم ولی رهبری با سخنرانیشان تمام برنامه های ما را نقش بر آب می کند و این عظمت و استواری رهبری ماست.

انتهای پیام/ی

سخنان رهبری توطئه های دشمنان را از بین می برد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار