سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد هیئت اندیشه ورز در استان کرمان/نرخ بیکاری استان کرمان در زمستان پارسال 9/6بود

استاندار کرمان خواستار تشکیل هیئت اندیشه ورز با هدف مذاکره در همه موضوعات برای استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در جلسه اولین نشست موضوعی دبیران احزاب و گروه های سیاسی استان کرمان با محوریت اقتصاد مقاومتی در سالن پیامبر اعظم(س) در استانداری کرمان با بیان اینکه گفتگوی ما در بخش اقتصاد مقاومتی در حوزه استان کرمان است؛ بنابراین، بحث های ما باید در چارچوب استان قرار گیرد، گفت: اقتصاد مقاومتی ثبت کرمان نگاهش مردمی و ادعای آن نو، روشن و کارشناسی شده است.


وی با بیان اینکه موانع جدی بر سر راه وجود دارد، افزود: امیدواریم تا پایان سال گشایشی با مدل استان کرمان صورت گیرد؛ اما، این کار سخت است و نیاز به رایزنی های طولانی و جسورانه است.


رزم حسینی با بیان اینکه در کشاورزی به جبر کشاورزی مواجهه ایم و کشاورزی ما اوضاع خطرناکی دارد، افزود: در بخش کشاورزی عدم اراده آهنین و واقعی برای اجرای سیاست های آب و خاک، عمده اش مربوط به حوزه ملی است که با وزیر نیرو و کشاورزی صحبت هایی صورت گرفته است.


استاندار کرمان با بیان اینکه ما در همه موضوعات آماده مذاکره ایم؛ خواستار تشکیل هیئت اندیشه ورز شد.


وی با بیان اینکه استان کرمان می تواند در دوره ای نمونه سیاسی هم ارائه دهد، بیان داشت: نمونه سیاسی نیاز به انتقال بحث ها و اطلاعاتی به فعالان مختلف سیاسی، زیر مجموعه ها و مردم دارد که براساس اطلاعات فضاها صورت گیرد و امیدواریم استان کرمان در این موضوع برجستگی خودش را با توجه به شخصیت های سیاسی که داشته و دارد نشان بدهد و بتوانیم سطح استان را در حوزه سیاسی هم بالا ببریم.

رودری رئیس سازمان برنامه و بودجه و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی نیز در این جلسه با ارائه مطالب در ۳ بخش نگاه کلان برنامه های توسعه استان، جایگاه، برنامه ها و وضعیت استان و مدل مدیریتی براساس هدف گذاری کلان و نگاه به دستاوردها گزارشی از اقدامات و دستاوردهای معین های اقتصادی ارائه داد‌.

وی احصا ۱۱۰ پروژه که ۹۰پروژه در بخش غیر دولتی و ۲۰ پروژه دولتی است را از دستاوردهای توسعه اقتصاد استان عنوان کرد‌ و افزود: تاکنون در بخش غیر دولتی۵۴ درصد و در بخش دولتی ۵۸ درصد این پروژه ها محقق شده است که پیش بینی می شود با عملی شدن آن ها، حدود ۲۵ هزار فرصت شغلی در بخش غیر دولتی و حدود ۳ هزار و ۱۳۸ هزار نفر در بخش دولتی ایجاد شود.

وی رویکرد اصلی استان را در تعریف پروژه های اقتصاد مقاومتی، تکیه بر ظرفیت بخش غیر دولتی و به کارگیری بخش دولتی به عنوان بستر ساز و تسهیلگر رونق اقتصادی برای بخش غیر دولتی است.

رودری نرخ بیکاری استان در فصل زمستان پارسال را با توجه به سامانه رصدی که کارگروه اشتغال استان دنبال می کنند، 9/6درصد بیان کرد.

وی افزود: در بخش سرمایه گذاری خارجی نیز جذب سرمایه گذاری داریم.

رودری گفت: تولیدات خودرویی در حال حاضر به بیش از ۱۱۴ هزار خودرو افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی به توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان و واحدهای صنعتی نیز اشاره کرد.

رودری اتفاق مهمی که با توجه به توسعه استان، همراه با اهدافی که در درون سازمان تعریف شده بود را اصلاح الگوی کشت و مبارزه با مشکل آب در استان عنوان کرد.

صفاهانی حزب کارگزاران سازندگی چند سوال در خصوص آمار در چشم انداز توسعه 1395 تا 1400 در این دو سال گذشته چه قدر  تحقق پیدا کرده است؟ درباره صادرات آیا مقایسه با دوره های قبل انجام دادید؟ و مربوط به چه مواردی بوده است؟ آهنگ رشد را در نظر گرفتید؟ آیا مقایسه با استان های دیگر هم مقایسه کرده اید؟

علی تیموری انجمن اسلامی معلمان
از جای خالی برخی از افراد که باید جوابگو و درگیر باشندسخن گفت و گفت اگر ما جوهره اقتصاد مقاومتی را لحاظ کنیم باید در واقع اقتصاد پایدار و خردی که باعث جلو گیری از مهاجرت به روستا شوند و جلوگیری از رشد حاشیه نشینی که منشا بسیاری از فسادهای اجتماعی است،در نظر گرفته شود؛اما، به نظر می آید این مسئله شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بحث آب و کشاورزی نیز مطالبی را ارائه داد و سوالاتی را مطرح کرد.

در بخش گردشگری دانشگاه های کرمان باید نخبه های بخش گردشگری را به عنوان نیروی متخصص جذب کنند.

وی در بخش دیگری از سوالات خود گفت: در بافت که کارخانه فولاد را می زنند ، خبر به عنوان مرکز گردشگری و رابر را به عنوان مرکز گردشگری؛اما،آمار تلفات جاده ای که لحاظ کنید می بینید هر کار صورت گیرد وقتی جاده نیست صدمه دیده اید.

صابری عضو شورای هماهنگی اصولگرایان با قدردانی از برنامه نویسی گفت: از این برنامه چه میزان زمینه اجرایی پیدا می کند و چه کسانی می خواهند اجرا کنند؟

برنامه ها شما براساس اسناد بالادستی قبل از طرح جدی اقتصاد مقاومتی است؛ بنابراین،اقوام ومحورها بیانگر این است، پیشنهاد داد با توجه با اینک هنوز چهارسال از برنامه 5 و6 هم داریم باید یک بازنگری با نگاه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم که به جمع بندی برسیم.

وی گفت: قلعه گنج را به عنوان شهر الگوی اقتصاد مقاومتی معرفی کردید و کارهای زیادی شده است و عمده کار ها در شهر قلعه گنج است ودر 4 و محور ودر جهت سرمایه گذاری خاص است و من راجع به قلع گنج و مشاوره مطالعه کردم و طرح مطالعات 200 صفحه ایش علیرغم وجود اشکالات کمتر توجه شده است و اجرا نشده است صحبت های زیادی دارم و علاقمندم با آقای سعیدی از نزدیک ارزیابی کنیم و پیشنهاداتی که بتواند کار را به سمت بهبود کیفیت هدایت کند ارائه بدهد.

وی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی چند تا پیشنهاد دارم :اول یک تعریف جانب و همه احتیاطی از اقتصاد مقاومتی ارائه بدهیم وآنچه امروز داره اتفاق می افتد وظایف عادی است که دستگاه های اجرایی را دارنددر جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد است مادر مقابل تحریم ها و شیطنت های دشمنان چه کردیم؟ یکیش افزایش صادرات و کاهش واردات که قبلاً قدم هایی برداشته شده و باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد. دوم این پروژه های مطرح در استان برخی اشکال های آماری مطرح شدو باید آمارها و ارقام ها حل بشود و این تضادها از بین برود؟ هفته گذشته رئیس جمهور در دیدار با کارگران اعلام کرد در فاصله 84 تا 92 یک دانه شغل هم ایجاد نشده است حالا ما کار نداریم این حرف صحیح است یا نه ؟ شما دارید عکسش را تائید می کنید ؟ برای دادن اعداد و ارقام مقایسه ای با قبل و بعد انجام شود که در ارزیابی ها مورد سوال واقع نشوید.

وی از برداشت محصولات جنوب و بحران فروش سیردر شهداد نیز انتقاد کردو گفت: اگر بتوانیم قبل از ورود به بحران راه حلی را پیدا کنیم قطعاً بازدهی بیشتری خواهد داشت.

دو تا پیشنهاد اساسی دارم: برنامتون را براساس پرداخت اقتصاد مقاومتی بازنگری کنید و برنامه با متخصصان متناسب با آمار و اطلاعات خوب انجام می دهند یعنی برنامه شما هیچ عیب و نقصی نداره اما با کدام عوامل ؟ این اجرا لشکر عملیاتی بریده از دست و پا گیری های اداری می خواهد که ما کمتر می بینیم اگر یک مجموعه عملیاتی چابک و پرتحرک و بریده از ضوابط دستگاه ها باشد ایده های شما به هدف می رسد.

در این جلسه نمایندگانی از حزب کار استان، شورای مرکزی اصلاح طلبان، شورای مرکزی اصولگرایان استان و حزب اتحاد توسعه وحزب اتحاد ملت سوالات، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود درباره موضوع اقتصاد مقاومتی را بیان کردند.

انتهای پیام/س

 

کشاورزی ما اوضاع خطرناکی دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.