سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: معلمین در نزد خداوند، پیامبران و ائمه اطهار جایگاه ارزشمندی دارند و این جایگاه نیز در بین آحاد مردم نیز به این گونه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حمیدرضا ملانوری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان  امروز ١٦ اردیبهشت ماه در مراسم زنگ سپاس در هنرستان سخایی با بیان اینکه هرآنچه که جامعه بشری دارد در سایه زحمات و تلاش معلمین است گفت: معلمین به آرامی می‌سوزند، اما با نور خود جامعه بشری را روشن می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه معلم در جامعه بسیار ارزشمند است تصریح کرد: جایگاه معلم و پدر در فرایض دینی ما همواره در کنار یکدیگر قرار دارند و این احترام نیز توسط همه انبیاء صورت گرفته است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه مقام معلمی، مقام خدایی است که بر همه جایگاه‌ها برتری دارد اظهار کرد: معلمین در نزد خداوند، پیامبران و ائمه اطهار جایگاه ارزشمندی دارند و این جایگاه نیز در بین آحاد مردم نیز به این گونه است به طوری که این اندیشه، اکار و رفتار‌ها کاملا در جامعه دینی و ایرانی ما مشهود است.

ملانوری با اشاره به اینکه در باور فرهنگی، ملی، ایرانی و حتی اعتقادی ما تکریم مقام شامخ معلمین را مورد تاکید قرار دارد، به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: موظف هستیم برنامه‌های استان و کشور را به گونه‌ای تدوین کنیم که در پایان سال شاهد تحقق این موضوع باشیم.

وی با اشاره به تاکید بر اقتصاد دانش بنیان و دورن زا توسط مقام معظم رهبری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: باید عنوان کرد که سرمایه گذار، کارآفرین نیست بلکه کارآفرین کسی است که راه‌ها و شیوه‌های جدید برای کسب و کار ایجاد کند و نشاط اقتصادی را در جامعه فراهم کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه اقتصاد و فرهنگ در جامعه با یکدیگر عجین هستند اظهار کرد: انتظار جامعه از جوانان و معلمین در این موضوع است که افرادی تربیت شوند که بتوانند با طرح‌ها و ایده‌های خود فضای نویی را در جامعه ایجاد کنند، زیرا تجربه نشان داده است دیگر نمی‌تواند با انجام کار‌های تکراری، به جایی رسید.

ملانوری با اشاره به تاکید استاندار کرمان بر توسعه متوازن و همه جانبه در استان تصریح کرد: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که با طرح‌های خوب و خلاقانه‌ای که در استان کرمان در حال اجراست، این الگو به تایید مقام معظم رهبری رسیده است که انتظار داریم این موضوع با همدلی و همرای همه آحاد جامعه با سرعت و شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

حمیدرضا دعاگویی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه جامعه اظهار کرد: قطعا نقش معلم کلیدی‌ترین عامل بالندگی در جامعه است و با توجه به این جایگاه در نزد مسئولین می‌توان نقش توسعه‌ای را شاهد باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال مبنی بر "حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: آموزش و پرورش همواره نقش فرهنگسازی را به خوبی در جامعه ایفا کرده و اهداف مترقی نظام جمهوری اسلامی و اسناد چشم انداز ایران در سال ١٤٠٤ که مدرسه را به عنوان یک جامعه اسلامی در نظر دارد، برساند.

انتهای پیام/ی

نقش معلم کلیدی‌ترین عامل بالندگی در جامعه است

برچسب ها: استانداری ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار