وی ادامه داد: مملکت داری و تعلیم و تربیت را می توان یک هنر و جزو سخت ترین فعالیت ها دانست، چرا که همواره در شرایط بحران و رفاه، آموزش یکی از سه اولویت انسان ها در تمام دنیا محسوب می شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان هدف این دانشگاه را تربیت معلم قیمتی دانست و عنوان کرد: رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت کردن معلم در نظام صحیح تربیت معلم است.
خنیفر نگاه حرفه ای، ارتقایی و عشق به معلمی را از الزامات ورود به این حرفه دانست و گفت: معلم، کارگاه آدم سازی است و نقش پررنگی در شرایط اجتماعی فرهنگی خواهد داشت.
وی با تاکید بر قدرت نظام آموزشی در کشورهای مختلف دنیا، بیان کرد: شکست خورده ترین کشورها با تکیه بر نظام آموزشی رشد کرده و آینده خود را رقم زده اند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دانش آموزان در امور مختلف از معلم خود الگوبرداری میکنند، گفت: دانشجویان تربیت معلم باید خود را به فنون تدریس جدید مجهز کنند و از ایده های متخصصان بهره مند شوند و مواردی مانند علاقه نداشتن به کار، مطالعه نداشتن و احساس کامل بودن از آفات این حرفه است.
خنیفر تصریح کرد: تقویت ابعاد مهارتی و آموزش مداوم و ابزاری کردن آموزش باید در معلمی مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.
انتهای پیام/