نوید ادهم با انتقاد از مشکلات مدیریتی در آموزش و پرورش یکی از ماموریت های دانشگاه فرهنگیان را تربیت مدیر و توانمندسازی نیروها دانست.

دانشگاه فرهنگیان به توانمندسازی نیرو‌های آموزش و پرورشی کمک کند/نبود ثبات مدیریتی در آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خروجی آموزش و پرورش مطلوب جامعه نیست و از کاستی هایی رنج می برد، اظهار کرد: تحولات محیطی و یافته های جدید علوم تربیتی و اجتماعی باعث شد تا آموزش و پرورش نیازمند تحولات اساسی باشد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش امروزی نهاد آموزشی است که بیشترین اهتمام را صرف محفوظات دانش آموزان می‌کند که با توجه به این شرایط نهاد فرهنگی و تربیتی نیاز داریم تا خوب زیستن را به دانش آموزان آموزش دهد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: باید بتوانیم نظام آموزشی را به نهاد فرهنگی و تربیتی به اقتضای جامعه تبدیل کنیم و آموزش و پرورش باید رنگ و بوی دستیابی به حیات طیبه را به دست آورد.

نوید ادهم یکی از اصلی‌ترین مولفه ها در تحولات را معلم دانست و گفت: معلمان نقشی بی بدیل در تحقق سند تحول دارد و برای حرکت صحیح در این مسیر دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد تا معلمانی موثر در عرصه تعلیم تربیت را شکل دهد.

وی با اشاره به اینکه دو ماموریت جدی در دانشگاه وجود دارد که بخشی از آن پرداختن به تربیت معلم است، عنوان کرد: ماموریت بعدی توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش است.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نیاز امروز ما در آموزش و پرورش هیچ تناسبی با ورودی دانشگاه ندارد که از معضلات امروز آموزش و پرورش همین موضوع است، بنابراین باید ورودی مناسب و شایسته‌ای را این دانشگاه وارد کند.

نوید ادهم با اشاره به اینکه باید نیروهای فعلی فهم درستی از سند تحول بنیادین داشته باشند، گفت: اکنون پیج تاریخی را سپری می‌کنیم و این نظام نیاز امروز جامعه نیست و با توجه به مقاومت های سازمانی که در وزارتخانه وجود دارد مسیر سختی را ور پیش داریم از جمله این مقاومت اکنون برای حذف آزمون تیزهوشان قابل مشاهده است.

در آموزش وپرورش ثبات مدیریت نداشتیم

وی تربیت مدیر برای آموزش و پرورش را دیگر ماموریت های مهم دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: آموزش و پرورش ما نظامی برای تربیت مدیر ندارد، بنابراین نیازمند بستری هستیم که تربیت مدیر شایسته برای آموزش و پرورش داشته باشد.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش یکی از مشکلات امروز آموزش و پرورش را مدیریت در سطح کلان و خرد دانست و تصریح کرد: این موضوع در عزل و نصب مدیران و وزرا مشهود است و بعد از انقلاب بیشترین تغییرات کلان و استیضاح را داشتیم در واقع ثبات مدیریت نداشتیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
حذف آزمون دانش آموزان مقطع ششم قابلیت اجرایی و وجه قانونی ندارد. مطابق قانون نیازمند تایید شورای انقلاب فرهنگی و امضا ریس جمهور محترم را دارد.مطابق فصل هشتم چهار چوب نهادی و نظام اجرای تحول بنیادین آموزش و پرورش: برای تحقق اهداف و برنامه های سند ملی آموزش و پرورش در افق چشم انداز،سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر برفرآیند تحول بنیادین در دو سطح به شرح زیر صورت می پذیرد:بخش اول:سیاست گذاری و تصمیم گیری کلان و نیز ارزیابی و نظارت راهبردی فرآیند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی بر پایه این سند بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد
آخرین اخبار