سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا ترامپ در حمله موشکی روز گذشته به سوریه به اهدافش رسید؟

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به بررسی حمله موشکی روز گذشته آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز در پایان بزرگترین عملیات نظامی که وی تاکنون دستور آن را صادر کرده است، اعلام پیروزی کرد. نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز ادعا کرد اگر دولت سوریه باز هم در آینده از سلاح شیمیایی استفاده کند، آمریکا آماده حمله است.

ترامپ در توئیت خود پس از حمله به تاسیسات و مراکز نظامی در سوریه نوشت: «ماموریت انجام شد». این عبارت همان عبارتی بود که استفاده جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا از آن پس از تهاجم نظامی سال2003 به عراق، وی را پشیمان کرد.

مقامات پنتاگون اعلام کردند آمریکا، فرانسه و انگلیس در این عملیات بیش از یکصد موشک شلیک کردند.

این حمله بعید است بر درگیری‌ها در سوریه تاثیری داشته باشد.

در هر حال این حملات واکنش حامیان دولت سوریه را برانگیخته است و آنان این حملات را تجاوز غیرقانونی به دولت مستقل سوریه توصیف کرده‌اند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داد این حملات تاثیر مخربی بر کل نظام روابط بین‌الملل بر جای خواهد گذاشت. ولی در نهایت درخواست روسیه برای محکومیت این حملات به عنوان نقض قوانین بین المللی و منشور ملل متحد در شورای امنیت با شکست روبرو شد و تنها بولیوی و چین از روسیه حمایت کردند.

در آستانه حملات دیروز برخی از مقامات آمریکایی خواستار حملاتی بزرگتر از اقدامی بودند که ترامپ آوریل2017 دستور آن را باز هم در واکنش به حمله شیمیایی مشکوک در سوریه صادر کرد. در آن حمله 59 موشک تاماهاوک از عرشه دو ناو جنگی آمریکایی در دریای مدیترانه شلیک شد ولی پایگاه هایی که هدف قرار گرفته بودند اندکی پس از حملات فعالیت خود را از سر گرفتند.

انگلیس و فرانسه امیدوارند مشارکت آنان در این حملات ترامپ را متقاعد سازد که آنان متحدانی قدرتمند و قابل اعتماد هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.