یک کارشناس اعلام کرد آمریکا در حمله به سوریه تهدید‌های روسیه را جدی گرفت و حتی یک موشک به مواضع نیروهای روس شلیک نکرد.

روسیه مانع بزرگی بر سر راه سیاست‌های آمریکا در خاورمیانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الحدث در گفتگو با «ویچسلاو ماتازوف»، تحلیلگر سیاسی روس از مسکو به بررسی آخرین تحولات مربوط به حمله سه جانبه غربی‌ها به سوریه پرداخت.

ماتازوف در پاسخ به این سؤال که چرا روسیه با وجود تهدیدهای پیشین خود هیچ اقدامی علیه حملات کشورهای غربی به سوریه انجام نداد؟ گفت: آمریکا تهدیدهای روسیه را جدی گرفت و در حملات خود حتی یک موشک را به سوی پایگاه های روسیه در حمیمیم و طرطوس و مکان حضور کارشناسان روسیه در دمشق شلیک نکرد. از سوی دیگر روسیه تسلیحات کافی را در اختیار حکومت سوریه قرار داد تا 72 موشک از مجموع 110 موشک شلیک شده به سوی این کشور را منهدم کند. اما در مورد ادعای پنتاگون که گفته حتی یک موشک نیز منهدم نشده است، باید بگویم خوانش ما در این مورد با هم اختلاف دارد، چرا که اگر 120 موشک تام هاوک به حومه دمشق اصابت می کرد این منطقه به جهنم تبدیل می شد، اما چنین اتفاقی رخ نداد.

این کارشناس روسی در پایان درباره روابط آمریکا و روسیه گفت: من معتقدم رویارویی های اخیر روسیه و آمریکا موضوعی طبیعی است و حوادث اخیر از جمله حمله شیمیایی به دوما یا حتی مسمومیت اسکریپال را نیز دلیل اصلی این رویارویی نمی دانم. دلیل اصلی این رویارویی، رشد و پیشرفت روسیه به عنوان یک قدرت بین المللی است که طرف مقابل را نگران کرده است. مواضع روسیه تغییر کرده است و این تغییر برای آمریکا خوشآیند نیست و روسیه به مانع بزرگی بر سر راه سیاست های آمریکا در خاورمیانه تبدیل شده است. دست آمریکا در طرح خاورمیانه بزرگ و ایجاد داعش برای مسکو رو شده است و ما سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را عامل ایجاد این گروه تروریستی می دانیم.  

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
سوریه باید از اسرائیل انتقام بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
چطور یه موشک میزنن ریاض که متحد آمریکاس آمریکا عالم و آدمو ناکار میکنه چرا روسه کاری نمیکنه؟
آخرین اخبار