سخنگوی دولت چک تاکید کرد حملات موشکی غربی‌ها به سوریه ناپذیرفتی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری شین هوا، جمهوری چک روز شنبه حملات هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه را محکوم کرد. جیری اواچک، سخنگوی رئیس جمهور چک، با تاکید بر این که حملات موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه غیرقابل قبول است، اعلام کرد استفاده از نیروی نظامی باید آخرین گزینه باشد.

او همچنین از برخی رسانه‌ها که بر طبل جنگ می‌کوبند و همچنین برخی سازمان‌های غیردولتی که از مداخله نظامی آمریکا و متحدانش در سوریه حمایت می‌کنند، انتقاد کرد.

در همین حال، لوبومیر زائورالک، رئیس کمیسیون امور خارجه جمهوری چک، نیز حمله آمریکا به سوریه را یک نمایش قدرت بی‌معنا دانست و تاکید کرد آمریکا هیچ طرح بلندمدتی برای حل مناقشه سوریه ندارد.

از سوی دیگر، یان هاماشک، رئیس حزب سوسیال دموکرات جمهوری چک، نیز روز شنبه تاکید کرد از حملات موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه حمایت نمی‌کند؛ چرا که این عملیات مجوز و تائید شورای امنیت سازمان ملل متحد را نداشته است و توسل به نیروی نظامی نه تنها کمکی به حل مناقشه سوریه نمی‌کند بلکه آن را بیش از پیش پیچیده‌تر خواهد کرد.

با این حال آندری بابیس، نخست وزیر جمهوری چک، روز شنبه اعلام کرد حمله آمریکا به سوریه اجتناب ناپذیر بوده است.

مارتین استروپنیکی، وزیر امور خارجه جمهوری چک، نیز اعلام کرد یک تحقیق فوری و مستقل باید درباره سوریه صورت گیرد. وی در واقع به کمیسیون تحقیق بین‌المللی مستقل اشاره می‌کرد.

شایان ذکر است، آمریکا، فرانسه و انگلیس بامداد شنبه به بهانه حمله شیمیایی هفتم آوریل منتسب به دولت سوریه در شهر دوما تحت کنترل تروریست‌ها، بدون مجوز سازمان ملل متحد حملاتی هوایی علیه سوریه انجام دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار