سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده سابق انگلیس: بوریس جانسون باید بخاطر دروغگویی درباره روسیه در ماجرای اسکریپال اخراج شود

نماینده سابق پارلمان انگلیس اعلام کرد بوریس جانسون نه تنها باید به خاطر پیوستن به صدا‌هایی که روسیه را متهم می‌کنند، بلکه بخاطر دروغگویی باید اخراج شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جرج گالوی (George Galloway) نماینده سابق پارلمان انگلیس اعلام کرد بوریس جانسون، وزیر امور خارجه این کشور باید در خصوص دروغ خود در ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس، پاسخگو باشد.

جانسون از ابتدای ماه مارس اعلام کرد یکی از کارشناسان آزمایشگاه تکنولوژی و علوم دفاعی پورتن داون Porton Down اعلام کرده است عامل سمی استفاده شده در مسمومیت اسکریپال روسی است اما تحلیل های اخیر نتایج متناقض با این موضوع را نشان می دهد.

کارشناسان انگلیسی نتوانستند اصالت عامل اعصابی را که برای مسموم کردن اسکریپال استفاده شده بود، تایید کنند اما جانسون پیشتر به نقل از یکی از کارشناسان این سم را روسی اعلام کرده بود. گالوی در گفتگو با شبکه آر تی تصریح کرد دولت ترزا می، نخست وزیر انگلیس و به ویژه بوریس جانسون در وضع «بسیار تحقیر آمیز» هستند.

وی افزود: «من فکر می کنم که بوریس جانسون نه تنها باید به خاطر پیوستن به صداهایی که روسیه را متهم می کنند ،‌ بلکه فراتر از آن اعلام سخنان نادرست در تلویزیون ملی، باید اخراج شود.»

گالوی گفت: «جانسون اعلام کرد شخصا با یکی از اعضای پورتن داون صحبت کرده است، کسی که بیانیه 3 آوریل را منتشر کرد. به گفته وزیر خارجه انگلیس این شخص به وی گفته است که این اقدام تنها می تواند کار روسیه باشد و هیچ شخص دیگری نمی تواند چنین اقدامی انجام دهد. این تنها یک اشتباه نیست بلکه بدتر از آن یک فریب است.»

سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانیه سابق روس و یولیا دخترش چهارم مارس گذشته در مرکز تجاری در منطقه سالزبری در انگلیس بیهوش پیدا شدند. انگلیس، روسیه را به مسموم کردن این افراد به وسیله گاز عامل اعصاب نویچوک متهم کرد. مسکو این اتهامات را رد می کند.

کارشناسان آزمایشگاه تکنولوژی و علوم دفاعی پورتن داون انگلیس نتوانستند کشور محل تولید این سم را تایید کنند.

انتهای پیام/

انتقاد جرج گالوی از دروغ‌پراکنی‌های وزیر خارجه انگلیس درباره روسیه

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.