نماینده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد که طرح تحقیق مشترک روسیه، ایران و چین درباره پرونده اسکریپال به دلیل هراس غربی‌ها از افشای حقیقت رای نیاورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «الکساندر شولگین» نماینده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در جمع خبرنگاران از ارجاع طرح مشترک روسیه، ایران و چین  به  شورای اجرایی این سازمان  درباره  پرونده اسکریپال خبر داد و گفت: « این پیش‌نویس قطعنامه کاملا منطبق با حقوق بین الملل است. اما روش‌هایی که آمریکا و کشور‌های غربی علیه مسکو در پیش گرفته‌اند، ناقض این قوانین است.

وی تصریح کرد: «در طول بحث‌ها ما دقیقا همان مواردی را از سوی انگلستان شنیدیم که پیش از این هم شنیده بودیم. این طرح نتوانست به حد نصاب لازم، یعنی دو سوم آرای اعضا برسد.  بدین ترتیب از مجموع ۴۱ عضو شورای اجرایی، ۲۳ کشور به پیش‌نویس پیشنهادی رأی مثبت دادند و در نهایت به مرحله تصویب نرسید.» 

وی افزود: طبیعی است که انگلیس  و دیگر کشور‌های غربی که بر سر این حادثه یک مناقشه  و چالش دیپلماتیک به راه انداخته‌اند، با این طرح به شدت مخالفت کنند.

شولگین گفت: «آن‌ها نگران هستند که با آغاز روند تحقیقات حقیقت بر ملا شود برای همین این مخالفت را ابراز داشته اند، اما با این حال، آن‌ها نمی‌توانند از این مسئله فرار کنند، چون خیلی زود همه چیز روشن می‌شود.»

انتهای پیام/

روسیه، ایران و چین تحقیق مشترک درباره مسمومیت «اسکریپال» را خواستار شدند

برچسب ها: روسیه ، چین ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
ترکیه شريك مطمعن براي ايران نيست
آخرین اخبار