سفارت روسیه در انگلیس اعلام کرد لندن از برقراری تماس میان مسکو و کارشناسان پرونده «سرگئی اسکریپال» جلوگیری می‌کند.

انگلیس از تماس مسکو با کارشناسان پرونده اسکریپال جلوگیری می کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در لندن اعلام کرد مقامات انگلیس از تماس مسکو با کارشناسان پرونده سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس در انگلیس جلوگیری می کنند که این امر فضای نامطلوبی را در تحقیقات لندن درخصوص مسمومیت اسکریپال در سالزبری ایجاد کرده است.

روز گذشته «گری آیکن هد»، مدیر آزمایشگاه سلاح‌های شیمیایی ارتش انگلیس اعلام کرد این آزمایشگاه گاز اعصاب استفاده شده علیه اسکریپال را شناسایی کرده است اما نمی توان ثابت کرد این ماده شیمیایی ساخت روسیه بوده است.

در بیانیه سفارت روسیه در انگلیس آمده است: «به هر حال، چندی پیش ما از وزارت خارجه انگلیس خواستیم ترتیب تشکیل جلسه ای با آقای آیکن هد یا همکارانش را بدهد؛ اما جوابی دریافت نکردیم. بنابراین، اینطور می توان نتیجه گرفت که دولت انگلیس تمایل دارد سفارت روسیه را از ورود به این موضوع و گفتگو با کارشناسان این پرونده منع کند.»

سفارت روسیه در ادامه تاکید کرد اظهارات آیکن هد نشان می دهد تمام ادعاهای لندن در خصوص دست داشتن مسکو در مسمومیت اسکریپال یک دروغ بی اساس بوده است.

سفارت روسیه اعلام کرد: «ما از همان ابتدا می دانستیم اظهارات دولت انگلیس در خصوص گاز اعصابی که ساخت روسیه است، یک دروغ بی اساس است. اکنون این امر از سوی رئیس آزمایشگاه سری انگلیس تایید شد. (اظهارات آیکن هد) نشان داد تمامی ادعاهای مطرح شده علیه روسیه تنها بر پایه حدس و گمان است و از واقعیات عینی نشأت نگرفته است.»

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: «آقای آیکن هد در اظهاراتش این مساله را انکار نکرده است که این آزمایشگاه نیز نمونه هایی از گاز اعصاب یافت شده در مسمومیت اسکریپال را در اختیار دارد.»

اسکریپال، جاسوس سابق روس، و دخترش در 4 مارس در شهر سالزبری انگلیس با گاز اعصاب مسموم شدند. لندن مسکو را مسئول وقوع این حادثه دانست. با این حال، روسیه تمامی ادعاهای مطرح شده در این خصوص را رد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار