وزیر امور خارجه انگلیس از ناکامی روسیه در نشست سازمان منع تسلیحات شیمیایی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، بوریس جانسون -وزیر امور خارجه انگلیس- از ناکامی روسیه در نشست سازمان منع تسلیحات شیمیایی استقبال کرد.

روسیه تلاش کرده بود تا تحقیقات مشترکی در پرونده حمله شیمیایی اخیر علیه سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس در انگلیس، به جریان بیفتد. جانسون با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: روسیه از زمان این حمله در خاک انگلیس که با استفاده از تسلیحات شیمیایی نظامی انجام گرفت، یک هدف را در سر داشت و آن پنهان کردن حقیقت و گمراه کردن مردم است.

وی افزود: جامعه بین المللی بار دیگر این تاکتیک‌ها را شناسایی کرد و به شدت تلاش‌های امروز روسیه برای انحراف از فرایند مناسب بین‌المللی را با شکست روبرو کرد.

گفتنی است سازمان منع تسلیحات شیمایی در نشست روز گذشته خود با پیشنهاد روسیه مبنی بر تشکیل یک تیم تحقیقاتی مشترک برای بررسی حادثه حمله با گاز سمی به سرگئی اسکریپال در انگلیس مخالفت کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
روس ها در تاریخ معاصر بارها انگلیسی ها را تحقیر کرده اند . اما جالب این است که این بار خود انگلیسی عامل تحقیر شدنشان توسط روس ها هستند ، آنهم با مسموم کردن جاسوس دوجانبه روسی و انتساب آن به روسیه .
این وزیر امور خارجه انگلیس هم شخصیتی است که سبب تحقیر انگلیسی ها در جامعه بین المللی است .
آخرین اخبار