یک ژنرال بازنشسته ارتش روسیه نسبت به سرانجام اختلافات بین این کشور و اتحادیه اروپا و وقوع آخرین جنگ در تاریخ بشریت هشدار داد.

ژنرال بازنشسته روس: جهان در مرز وقوع «آخرین جنگ در تاریخ بشریت» قرار دارد

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی دیلی میل، یک ژنرال بازنشسته ارتش روسیه با اشاره به بالا گرفتن اختلافات بین  روسیه و اتحادیه اروپا در خصوص مسئله مسمومیت سرگئی اسکریپال، هشدار داد جهان در مرز وقوع «آخرین جنگ در تاریخ بشریت» قرار دارد.

«یوگی بوژینسکی» که به مدت ۴۱ سال در ارتش روسیه خدمت کرده است در مصاحبه با شبکه ۴ رادیو بی بی سی گفت: اخراج دیپلمات‌های روس از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و آمریکا پس از ادعای دست داشتن مسکو در مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش در سالزبری انگلیس، موجب به وجود آمدن شرایطی شده است که از جنگ سرد بدتر است.

او ادامه داد: این یک جنگ واقعی است و بدتر از جنگ سرد است. این آخرین جنگ در تاریخ بشریت خواهد بود.

بوژینسکی که در سال ۲۰۰۹ با درجه ژنرال از ارتش روسیه بازنشسته شده است در پاسخ به این پرسش که آیا قضیه اسکریپال ممکن است به جنگ رو در رو منجر شود، گفت: پرونده اسکریپال به صورت مستقیم به جنگ منجر نمی‌شود بلکه فشار‌های ناشی از این جریان می‌تواند جنگ مستقیم را به دنبال داشته باشد.

او اظهار کرد: آمریکا اعلام کرده است به فشار علیه مسکو ادامه می‌دهد. هدف آن از این اقدام چه می‌تواند باشد؟ تغییر رژیم؟ این امری غیرممکن و بی فایده است. شما روس‌ها را نمی‌شناسید، فشار بیشتر بر آن‌ها موجب متمرکز شدن بیشتر جامعه اطراف رئیس جمهور و اتحاد آن‌ها می‌شود. شما دیپلمات‌ها را اخراج می‌کنید ما هم اخراج می‌کنیم و این روند ادامه می‌یابد. گام بعدی نیز قطع روابط دیپلماتیک است. غرب درصدد منزوی کردن روسیه است و منزوی کردن روسیه اقدامی بسیار خطرناک است.

سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روس روز چهارم مارس (۱۳ اسفند) در شهر سالزبری انگلیس به همراه دخترش مورد سوء قصد قرار گرفت. کمی بعد از انتقال آن‌ها به بیمارستان پلیس انگلیس اعلام کرد او و دخترش توسط گاز اعصاب مورد حمله قرار گرفته‌اند. ترزا می، نخست وزیر انگلیس با طرح ادعایی مبنی بر دست داشتن روسیه در این مسئله، تعدادی از  دیپلمات‌های روس را اخراج کرد. این رویداد موجب تعلیق تماس‌های سطح عالی میان لندن و مسکو و همسو شدن کشور‌های غربی با انگلیس در جریان این قضیه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار