سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری ۱۸ تن سبزه در شیراز

۱۸ تن سبزه از شهروندان شیرازی برای تبدیل به کمپوست جمع‌آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  روح‌الله خوشبخت رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز در روز ۱۳ فروردین برای هفتمین سال پیاپی طرح "از سبزه تا کمپوست" را اجرا و در خروجی‌های شهر نسب به جمع جمع آوری سبزه‌ها کرده و در مقابل به آن‌ها کود ورمی کمپوست، کیسه زباله، کیسه پسماند خودرو و بسته‌های فرهنگی اهدا کرد.

وی افزود: سبزه‌های جمع‌آوری شده پس از انجام فرآیند‌های مورد نیاز، به کود کمپوست و ورمی کمپوست که از کود‌های شناخته شده بیولوژیک و مفید برای خاک هستند، تبدیل می‌شوند و علاوه بر بازگشت به چرخه طبیعت از به هدر رفتن آن‌ها جلوگیری می‌شود.

خوشبخت همچنین از نصب ۱۶۰ مخزن ویژه جمع آوری سبزه و زباله در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر شیراز و همچنین مکان‌های تفریحی خبر داد و افزود: ۲۰ عدد پاکت بازوغلتان و ۹۰ مخزن ۶۶۰ لیتری ویژه طرح "از سبزه تا کمپوست"در مبادی خروجی، مکان‌های تفریحی و جنب ۵۸ ایستگاه اطلاع‌رسانی نصب شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز تصریح کرد: ۱۰۰ نفر پاکبان نیز در این طرح با عنوان پاکبانان موتور سوار سبزه‌های رها شده در خیابان‌های شیراز را جمع آوری کردند.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح "از سبزه تا کمپوست" برای هفتمین سال در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.